uitbreiding geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hermangijs

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Ik wil graag het geheugen van mijn comp. uitbreiden. Echter het betreft een RIMM geheugen en dat schijnt lastig te zijn. Ik heb momenteel:
RIMM 1 64 MB, type DRAM/snelheid 800Mhz/ breebte 168 bit/databreedte 16 bit
RIMM 2 C-RIMM
RIMM 3 64 MB, type DRAM/snelheid 800Mhz/ breedte 168 bit/databreedte 16 bit
RIMM 4 C-RIMM
Modulenaam is: Samsung MR 16R 0824 AN1-CK 8 800-45.

Wat mag ik nou vervangen en plaatsen om de snelheid op te voeren?

Rambus (RIMM) kan je alleen in paren plaatsen, dus met 2 of 4 gelijk. Beide modules moeten bij voorkeur identiek zijn, anders grote kans op problemen.
Let op dat ALLE geheugensloten gevuld moeten zijn. Lege sloten worden opgevuld met CRIMMS (lege RIMM)

Voor specificaties over wat erin past, zie de handleiding van het moederbord.

Ik heb ook Rimm's in mijn computer. Ik weet wel dat Rimm's dom duur zijn! Ik weet niet of je b.v. 256Mb en 64Mb door elkaar kunt gebruiken, wij hadden hier altijd 256 Mb reepjes liggen. Lees eens wat er op je moederbord past, dan zal ik eens kijken of ik op mijn werk nog wat kan vinden.

Navraag levert mij het volgende antwoord.
Je moet RIMM geheugen paarsgewijs installeren. Niet te combineren zijn PC600 types. In mijn geval zou ik dus naast de bestaande 2 x 64 Mb RIMM (type DRAM) 2 x 256 Mb kunnen plaatsen of minder. Het liefst 4 x 256 Mb.

Navraag levert mij het volgende antwoord.
Je moet RIMM geheugen paarsgewijs installeren.

dat zeg ik.... in paren....
4x256 kan natuurlijk, maar wat is er mis met die twee van 64 die er nu al inzitten? Hangt een beetje van de kosten af wat voordeliger is.... maar anders zou ik er gewoon 2x512 bij zetten.

Laatst bewerkt:
Ik heb 3 geheugenslots op mun moederbord.Dus dat je geheugen alleen in setjes moet plaatsen lijkt voor die van mij niet logisch. Wel merk ik dat ik in elke 256 MB heb maar dat de pc maar 512 herkent.
Hoe kan dat????

3 slots? dat zal dan geen Rambus geheugen zijn....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan