uitbreiding geheugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

congregatie

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hallo,

Wie wil mij advies geven? Ik heb een Dell van mijn werkgever over genomen. Dit zijn de specificaties:
Dell dimension 8300
pentium 4, 2.80 GHz
kloksnelheid 2,79 GHz. 256 MB
ACPI multiprocesser
maxtor 6y080l0 harde schijf waarvan 15,86 GB gebruikt en 59,3 GB beschikbaar.
Op zich werkt het computertje prima, maar als ik wil wisselen tussen e-mail en word b.v., dus aan multitasken doe, is hij gewoon erg traag. Mijn oude computer heeft mijn zoon nu voor zijn studie en dat was ook een pentium 4, maar met veel meer extra geheugen.
Als ik het interne geheugen uitbreidt, wordt hij dan sneller of is de harde schijf gewoon veel te klein. Waar moet ik het in zoeken?
Ik ben al wel aan het sparen voor een andere, maar voorlopig moet ik het met deze doen. Als het geen dure en toch een goede investering is wil ik het geheugen uit gaan breiden, mits ik daar iets mee opschiet?
Hartelijk dank, Maria Hoogveld

Beste Maria,

de harddisk is niet het probleem van de traagheid bij multitasking.

Ik neem aan dat XP het OS is? Ik lees 256 MB RAM, da's niet veel. Voor een enkel tientje plaats je 768 MB erbij en verwacht ik dat je een duidelijke performanceboost zal hebben.

Echter, de videokaart speelt ook een deuntje mee in het traag - sneller proces. Welke videokaart (chip onboard) zit erin?

Laatst bewerkt:
uitbreiding geheugen

Dag Pasja,

Alvast dank voor de snelle reactie. De videokaart is NVIDIA GeForce FX 5200. Je vraagt of win xp het OS (operating system?) is, dat was ik vegeten te melden. Ik heb inderdaad win xp met alle servicepacks als best. systeem.
Als ik geholpen ben met geheugen uitbreiding doe ik dat zo wie zo. Mocht ik een nieuwe kopen dan kan deze als reserve dienst doen, want mijn dochter heeft met haar packard bell geregeld problemen.
Groeten, Maria

Een Geforce FX5200 is voor spelletjes een trage kaart, maar voor een beetje internetten, Office toepassingen etc. etc. is het een prima kaartje. Ik vermoed dat je met geheugenuitbreiding al een heel eind komt.

uitbreiding geheugen

Dag Pasja,

Zoals ik zelf ook al dacht kom ik met geheugen uitbreiding best wel een eind op weg. Spelletjes speel ik niet, maar ben wel veel bezig met office, internet en mailen.
Bedankt voor het mee denken, zal de vaag als opgelost aan vinken.
Groeten, Maria

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan