Uitbreiding naar meerdere kamers

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Ik wil graag op meerdere plekken in mn woning van het internet kunnen genieten.
Ik ben nu in het bezit van een Speedtouch 516i ADSLmodem met een aansluiting voor maar 1 pc, wat heb ik extra nodig om op meerdere plekken te kunnen internetten zónder gebruik te maken van draadloos internet?
Dat ik zonder Wifi wil werken is 1) dat mn huis een degelijk betonskelet heeft, en 2) ik geen pottekijkers op mn lijn wil.

Voorts heb ik leidingen lopen naar elk vertrek waar ik wil internetten.

Welke extra hardware heb ik nodig om bevenstaande te kunnen realiseren, en welk merk kan men mij aanbevelen?

Greetz, Whittey

PS: OS= WinxpPro op een 3500+ AMD met 1.0 GB ram

Je zou dit kunnen doen door middel van een router, de meeste draadlose kun je ook utp kabels op aansluiten altijd makkelijk als je toch een keer met de laptop in de tuin wilt gaan zitten.

Je kunt dan toe met netwerkkaarten en een router pc kunne dan aangesloten worden met utp CAT5 kabels.
Goede merken zijn er genoeg Zoals Lincksys, Sitecom enz.

Laatst bewerkt:
Afhankelijk van hoeveel vertrekken het om gaat. Een standaard router kan vier computers met internet voeden. Wil je in meer dan vier vertrekken internetten zal er nog een router bij moeten.

Welk merk router maakt niet zo heel veel uit. Bv een Sweex +/- € 35,- zie bv http://www.hardwareoutlet.nl/public/ShowProduct/795

Ik zou voor een linksys wired router gaan.
deze is in 4 en 8 poorts variant te verkrijgen afhankelijk om hoeveel kamers het gaat.
Linksys is het sub merk van Cisco een groot merk in het netwerk wereldje.

Mits je graag met een server wil werken adviseer ik je een simpel
2000 of 2003 servertje(windows) te installen en die in te richten
als standaard netwerk servertje. login + file/printer sharing.

daarnaast zou ik voor goede kwaliteits UTP kabels kiezen.
mensen denken vaak hey lekker goedkoop die nemen we.
Maar na 2 jaar kun je ze weer vervangen omdat je signaal zwak wordt.
met dure kabels kun je ze meteen 10 jaar laten liggen :)

succces met het aanleggen :)

monaco zei:
Afhankelijk van hoeveel vertrekken het om gaat. Een standaard router kan vier computers met internet voeden. Wil je in meer dan vier vertrekken internetten zal er nog een router bij moeten.

Welk merk router maakt niet zo heel veel uit. Bv een Sweex +/- € 35,- zie bv http://www.hardwareoutlet.nl/public/ShowProduct/795

ik persoonlijk heb hele slechte ervaring met sweex in mijn thuis netwerk.
ik zou voor linksys gaan dat is een sub merk van Cisco je betaald ietsjes meer
voor de router maar het is goede kwaliteit stuff. en er is een 8 poorts variant.

Ik zou het merk sweex direct maar strepen want dat is een firma die hardware leverd die je pc geheel vast kan laten lopen en van service hebben ze geen kaas gegeten.
Ga voor een goed merk zoals Linksys, of sitecom weet je zeker dat je een betrouwbaar merk hebt.

Begrijp ik het goed dat jij ADSL via ISDN hebt? Zo ja dan heb ik hier nog wel een speedtouch 510i staan geschikt voor 4 pc's. natuurlijk met een switch nog wel uit te breiden. Je kunt hem zo bij me ophalen, (tegen een fles BeerenBurg ;))
Als je er belang bij hebt stuur me dan even een mailtje.

Groetjes,
Neleke

Ik ben in het bezit van een 516i, das eentje voor een normale lijn .....
en dan zou ik in principe voor een 8 poorts gaan, daar het 5 vertrekken betreft.

Toch maar even verder zoeken nog.

Het heeft eigenlijk weinig tot niets met deze vraag te maken, maar van die Experiabox, kun je daar de draadloze verbinding van uitschakelen?

Ik zou even bij Speedtouch de gegevens goed nakijken want er blijken modems van dit type te zijn met ingebouwde router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan