Uitbreiding werkgeheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kreuzer

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2008
Ik heb een Compaq Armada E500 Intel Pentium III E 600MHz en ik wil het werkgeheugen uitbreiden tot het maximum.

Met SIW krijg ik bij Memory de volgende specificaties:
Maximum Capacity: 310 MBytes
Maximum Memory Module Size: 256 MBytes
Memory Slots: 3
Supported Frequencies 100.0 MHz, 125.0 MHz

Er zit nu 2 x 64 MB SDRAM, SO-DIMM in (72 pins, Toshiba THLY6480H1FG-80 SD RAM 100MHz)

Voorzover ik het kan zien, zitten er maar 2 geheugenslots in en geen drie, of zit die derde soms ergens anders? Ik kan hem niet vinden. Ook bij de specs van het mobo staat 3 geheugenslots.

Kan ik er maximaal 2 x 256 MBytes in doen of kan het nog meer ? Moet ik dan 100 MHz nemen of 125?

Ik zou ook graag willen weten wat de exacte benaming is, zodat ik zeker weet dat ik de goede koop.

Ik draai er XP Prof SP3 op.

Hoi,

Of er nu wel of geen derde slot is maakt voor jou niet zoveel uit denk ik.
als je aan de onderkant het klepje openschroeft, waarachter de geheugenmodules (van 64Mb kennelijk), dan kan je die vervangen door maximaal twee van hetzelfde type (kijk daar goed naar) maar dan met een grootte van 256Mb.
In de reguliere handel moeilijker - nog - te krijgen, maar kijk eens hier op Marktplaats

Laatst bewerkt:
.... Buh? Moet je toch eens vertellen waarom één en niet twee .... !

Dus ..... ? Maximaal 256Mb pér module!

@ Kreuzer

Kun je merk en type/nummer van het moederbord laten weten ?

Hallo,

Alle drie bedankt voor de snelle antwoorden.
Als ik ze gebruikt kan krijgen denk ik dat ik er maar 2 van 256 MB in stop. Nieuw kopen wordt te duur voor dit oude beestje (ca 2002)

Zijn ze ook in 125 MHz gemaakt?

Overigens, ze zitten onder het toetsenbord, schroefje aan de onderzijde verwijderen, daarna de schuifjes tussen de toetsen naar onderen schuiven, wist ik eerst ook niet.

Groet, Kreuzer.

Mobo is:
Merk: Compaq
Model: 05BC
North Bridge: Intel i440BX/ZX Revision C1
CPU: Intel Pentium III E

Groet, Kreuzer

Bij de specs van het mobo staat:
Max Cap. : 310 MBytes
Max. Mem. Mod. Size: 256 MBytes
Memory Slots: 3 (bij mij dus maar twee)
Error Correction: None (geen idee wat dat betekent)

Ik zou als jou was eerst maar eens zeker kijken of er maar 2 of 3 sloten inzitten.
Er zijn namelijk meerdre uitvoeringen van de e500.waarbij het ook zo is dat bij 2 sloten de max ram 512mb is.

SIW lijkt me in dit geval niet betrouwbaar.

Als SIW niet betrouwbare info geeft zou ik graag nog een ander programma gebruiken. heeft iemand een suggestie?

Andere info over mobo vind ik bij SIW niet.

De beschreven Compaq is bijna de mijne, ook 12 giga en Coppermine, alleen is de snelheid bij mij 600 MHz

Er zitten echt maar 2 slots in

Laatst bewerkt:
Als SIW niet betrouwbare info geeft zou ik graag nog een ander programma gebruiken. heeft iemand een suggestie?

Andere info over mobo vind ik bij SIW niet.

De beschreven Compaq is bijna de mijne, ook 12 giga en Coppermine, alleen is de snelheid bij mij 600 MHz

Er zitten echt maar 2 slots in

Probeer eens PCWizard : http://www.cpuid.com/pcwizard.php

@ Frank

Had je bericht niet gezien.

Laatst bewerkt:
Ik heb PC Wizard even laten draaien.

Voor het mobo geeft hij:
Fabrikant: Compaq
Moederbord: Compaq 05BC
Bios: Compaq
Chipset: Intel i440BX/ZX
Fysiek Geheugen: 128 MB

dus niks anders dan SIW al gaf.

PC Wizard geeft trouwens veel minder info dan SIW, niks over sloten en max geheugen.

Ja, meer dan twee sloten zijn er niet, dus dan blijft het 2 x 256 MB, tenzij er nog nieuwe info van iemand komt.

Overigens mis ik het stuurprogramma van de accu nog maar dat is misschien iets voor een nieuw onderwerp.

Voorlopig iedereen die gereageerd heeft alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan