Uitdagend Probleem dvd brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

madhatter1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2009
Hoi iedereen,

enkele weken geleden heb ik een nieuwe cd/dvd brander gekocht.LG gn22np20.

hij wordt herkend in windows XP en bios.

Na installatie gaat het lezen van cds en dvds goed en het branden van cds ook alleen het branden van dvds lukt niet.

Als ik een dvd wil branden met nero 9 blijft hij aangeven dat hij hem op DVD RAM zet en vervolgens doet hij helemaal niets. Als ik dat een half uur gewacht heb waarin niets is gebdan breek ik het af en begint hij 25 % van de dvd te branden.?

Ben ik te ongeduldig of ligt het niet aan mij :p.

Wie o wie kan mij helpen.

Kijk eerst eens wat Nero zelf denkt dat het DVD brand-apparaat allemaal kan.
Start Nero Infotool voor dat doel. Heb je het niet of kun je het niet vinden, dan kun je hem hier downloaden.

Tijs.

Hoi Tijs,

nero "zegt"dat jij alles kan branden behalve DVD ROM. Hij herkent ook het schijfje als een DVD+R.

Gisteren probeerde ik het toch nog een maal en hing heel mijn computer. Ik moest een harde reset doen omdat de brander bleef draaien zonder te branden. ik wordt er echt gek van.

ik hoop dat deze info helpt. Ik snap er steeds minder van. :mad:

3 zaken schieten me zo te binnen wat je kunt doen:
1. Gebruik je van die "cd/dvd verbergprogramma's" als Alcohol 120% of Daemon Tools, deïnstalleer die en kijk of het dan beter gaat.
2. Kijk na of je brander goed aangesloten is. Is het een IDE brander, kijk dan goed na dat je een 80 aderige datakabel gebruikt en of de instellingen m.b.t. master en slave correct staan.
3. Update Nero
4. Update de firmware van de brander. Ga daarvoor naar de website van de fabrikant van de brander.

Succes,

Tijs.

topic kan gesloten worden. Ik heb een nieuwe gekocht. Deze werkt perfect.

Bedankt voor de tips.

Afsluiten van een vraag doe je zelf: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan