Hallo allemaal,
Voor mijn werk moet ik in Microsoft Access een waterdichte manier maken om een soort factuur op te stellen. Ik heb een basis met microsoft access, maar het idee wat ik nu in mijn hoofd heb ik hoe ik het uiteindelijk wil, zie ik mezelf nu nog niet creëren.
Het doel:
Voor mijn werk worden er artikelen naar het buitenland gestuurd. Om de artikel hierbij langs de douane te krijgen moet er bij de verzending een soort factuur zitten waarop verschijnende gegevens van de artikelen staan. De vorming van dit factuur moet ik ontwikkelen.
De eisen:
1. Medewerkers:
Er moet een mogelijkheid zijn dat medewerkers zichzelf toe kunnen voegen, waarna ze bij de volgende keren alleen hun personeelsnummer in moeten vullen waaraan de contact gegevens gekoppeld zijn
2. Adressen:
Er moet een mogelijkheid zijn waar medewerkers nieuwe adressen aan kunnen maken.
3. Artikelen:
De gegevens van de artikelen: Artikelnummer, Beschrijving, Serie nummer, Artikel status, afkomst, hoeveelheid extra info en prijs per stuk
Van deze artikelen kan alles in een database komen te staan behalve serie nummer (die varieert per verzending) en hoeveelheid (kan verschillen van 1 tot 10.000 stuks)
4. Factuur nummer:
Het factuurnummer moet opgebouwd worden uit de afdelings code, datum en eventueel tijd, zodat elk factuur een uniek nummer heeft.
5. Streepjescode:
Het factuur moet voorzien zijn van een streepjescode die is opgebouwd uit het factuurnummer
6. Gebruik:
het uiteindelijke resultaat wordt op een server geplaatst waarna het mogelijk moet zijn dat medewerkers tegelijkertijd een factuur op moeten kunnen stellen.
7. Factuur:
Het factuur moet geëxporteerd worden naar excel of word zodat deze opgeslagen kan worden op de computer van de medewerker. Het geëxporteerde bestand moet uiteraard voorzien zijn van een opmaak.
8. Werking:
Het moet dusdanig simpel in elkaar zitten dat iedereen er mee kan werken. Er moet een formulier gemaakt worden waar de artikelen op ingevuld kunnen worden. Wanneer er onderaan op (bijvoorbeeld) de knop "Klaar" klikt de gegevens naar een Rapport worden geëxporteerd en de gegevens die opgeslagen moeten worden naar een tabel.
De moeilijkheden (voor mij):
1. niet, alleen nog even perfectioneren
2. idem als #1
3. Hier begint het. Aangezien mijn bedrijf met honderdduizenden verschillende artikelen werkt die niet in een fatsoenlijk database staan zullen de artikelen altijd handmatig ingevuld moet worden. Wat ik daarom wil is een mogelijkheid met een formulier om 20 artikelen in te voeren met de al aangegeven feiten hierboven. Wat mijn probleem nu echter is dat wanneer ik meerdere tekstvakjes koppel aan een tabelkolom hij bij een input gelijk alle tekstvakjes vult met die input. Er moet dus een manier komen dat er 20 artikelen (of minder) ingevoerd kunnen worden waarvan de waarde uiteindelijk wel in een tabel gezet moeten worden (op serienummer en hoeveelheid na) wanner het rapport wordt gemaakt. Wanneer de volgende keer het artikel nummer ingevuld wordt dat de rest er automatisch aan gekoppeld wordt (er is echter een hele kleine kans dat een artikel twee keer verstuurd gaat worden, dus het zal heel lang duren voordat het database gevuld is met alle artikelen (dan hebben we het over jaren) wat ik hiermee aan wil geven is dat de optie van 20 artikelen in moeten vullen altijd zal moeten blijven bestaan) Een snel in elkaar gezet voorbeeld met mogelijkheid voor 10 artikelen:
4. Ik heb geen idee hoe ik dit op moet doen
5. Idem als #4. Er staan genoeg mogelijkheden op internet, alleen zijn dit vaak probeer versies of gratis tooltjes met reclamen. Gezien de omvang van het gebruik kan ik niet zomaar even wat van internet halen.
6. Nog geen onderzoek naar gedaan, maar ben er van overtuigd dat dit mogelijk is
7. Zelfde als #6 moet ik nog onderzoek naar doen, maar heb wel al gelezen dat het mogelijk is.
8. Zo zal het resultaat moeten worden.
Is er iemand die mij kan ondersteunen/een duw in de goede richting kan geven?
Ik zit momenteel in de nachtdienst, dus ben er vanavond om 23:00 uur weer.
Alvast bedankt voor het mee denken!
Met vriendelijke groet,
Mkees
Voor mijn werk moet ik in Microsoft Access een waterdichte manier maken om een soort factuur op te stellen. Ik heb een basis met microsoft access, maar het idee wat ik nu in mijn hoofd heb ik hoe ik het uiteindelijk wil, zie ik mezelf nu nog niet creëren.
Het doel:
Voor mijn werk worden er artikelen naar het buitenland gestuurd. Om de artikel hierbij langs de douane te krijgen moet er bij de verzending een soort factuur zitten waarop verschijnende gegevens van de artikelen staan. De vorming van dit factuur moet ik ontwikkelen.
De eisen:
1. Medewerkers:
Er moet een mogelijkheid zijn dat medewerkers zichzelf toe kunnen voegen, waarna ze bij de volgende keren alleen hun personeelsnummer in moeten vullen waaraan de contact gegevens gekoppeld zijn
2. Adressen:
Er moet een mogelijkheid zijn waar medewerkers nieuwe adressen aan kunnen maken.
3. Artikelen:
De gegevens van de artikelen: Artikelnummer, Beschrijving, Serie nummer, Artikel status, afkomst, hoeveelheid extra info en prijs per stuk
Van deze artikelen kan alles in een database komen te staan behalve serie nummer (die varieert per verzending) en hoeveelheid (kan verschillen van 1 tot 10.000 stuks)
4. Factuur nummer:
Het factuurnummer moet opgebouwd worden uit de afdelings code, datum en eventueel tijd, zodat elk factuur een uniek nummer heeft.
5. Streepjescode:
Het factuur moet voorzien zijn van een streepjescode die is opgebouwd uit het factuurnummer
6. Gebruik:
het uiteindelijke resultaat wordt op een server geplaatst waarna het mogelijk moet zijn dat medewerkers tegelijkertijd een factuur op moeten kunnen stellen.
7. Factuur:
Het factuur moet geëxporteerd worden naar excel of word zodat deze opgeslagen kan worden op de computer van de medewerker. Het geëxporteerde bestand moet uiteraard voorzien zijn van een opmaak.
8. Werking:
Het moet dusdanig simpel in elkaar zitten dat iedereen er mee kan werken. Er moet een formulier gemaakt worden waar de artikelen op ingevuld kunnen worden. Wanneer er onderaan op (bijvoorbeeld) de knop "Klaar" klikt de gegevens naar een Rapport worden geëxporteerd en de gegevens die opgeslagen moeten worden naar een tabel.
De moeilijkheden (voor mij):
1. niet, alleen nog even perfectioneren
2. idem als #1
3. Hier begint het. Aangezien mijn bedrijf met honderdduizenden verschillende artikelen werkt die niet in een fatsoenlijk database staan zullen de artikelen altijd handmatig ingevuld moet worden. Wat ik daarom wil is een mogelijkheid met een formulier om 20 artikelen in te voeren met de al aangegeven feiten hierboven. Wat mijn probleem nu echter is dat wanneer ik meerdere tekstvakjes koppel aan een tabelkolom hij bij een input gelijk alle tekstvakjes vult met die input. Er moet dus een manier komen dat er 20 artikelen (of minder) ingevoerd kunnen worden waarvan de waarde uiteindelijk wel in een tabel gezet moeten worden (op serienummer en hoeveelheid na) wanner het rapport wordt gemaakt. Wanneer de volgende keer het artikel nummer ingevuld wordt dat de rest er automatisch aan gekoppeld wordt (er is echter een hele kleine kans dat een artikel twee keer verstuurd gaat worden, dus het zal heel lang duren voordat het database gevuld is met alle artikelen (dan hebben we het over jaren) wat ik hiermee aan wil geven is dat de optie van 20 artikelen in moeten vullen altijd zal moeten blijven bestaan) Een snel in elkaar gezet voorbeeld met mogelijkheid voor 10 artikelen:

4. Ik heb geen idee hoe ik dit op moet doen
5. Idem als #4. Er staan genoeg mogelijkheden op internet, alleen zijn dit vaak probeer versies of gratis tooltjes met reclamen. Gezien de omvang van het gebruik kan ik niet zomaar even wat van internet halen.
6. Nog geen onderzoek naar gedaan, maar ben er van overtuigd dat dit mogelijk is
7. Zelfde als #6 moet ik nog onderzoek naar doen, maar heb wel al gelezen dat het mogelijk is.
8. Zo zal het resultaat moeten worden.
Is er iemand die mij kan ondersteunen/een duw in de goede richting kan geven?
Ik zit momenteel in de nachtdienst, dus ben er vanavond om 23:00 uur weer.
Alvast bedankt voor het mee denken!
Met vriendelijke groet,
Mkees