uitdaging: Computer laat alleen de lampjes branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harryboesterd

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2005
Beste Helpmij,
Ik heb een computer die ging kapot:( , ik heb een nieuw moederbord gekocht dat was het niet, toen een nieuw processor en koeler erop gemonteerd en nog steeds doet hij hetzelfde, hijlaat geen beeld zien, maar wel laat hij alle lampjes branden, wie helpt m uit de brand,:confused:
hartelijk dank,
Harold

Of je videokaart ?

Beetje meer info is wel handig.
Wat heb je al geprobeerd ?
Waarom dacht je dat het het moederbord was ?
Biospiepjes ?
enz
enz

Misschien gaat er nu een lampje bij jou branden. :cool:

Laatst bewerkt:
Hallo mensen,
Ik dacht dat het het moederbord was omdat helemaal niks het deed, hierna volgde een processor en koeler omdat ik gelijk een iets beter mobo erin deed toen deden de ventilatoren het wel, maar de lampjes het nog steeds niet, terwijl ik alles volgens het boekje heb aangesloten en verder zijn de specs nu:
AMD S-A Mobo
1.8 Ghz processor Duron,
Koeler voor proc.
256 mb ram
64mb video PCI ( geen express)
Voeding 300W

Voeding heb ik verwisseld met een ander maar dat gaf ook al geen respons.
BIOS gereset.

En hij geeft geen beeld , maar hij blijft wel doorpiepen totdat ik dat ding uitzet.
Comp is bedoeld voor standaard gebruik(msn en tekstverwerken).
In de hoop u nuttige info te hebben verschaft

En oh ja, ik heb ook ander beeldscherm erin gehad en videokaart waarvan ik wist dat ze het deden en dat leverde ook niks op

Hoeveel latjes geheugen heb je? bij 2, eentje eruithalen en testen, anders bij iemand een reepje lenen, het lijkt mij een geheugenprobleem, want de rest heb je al verwisseld.

Laatst bewerkt:
Hallo

Die "piepjses" die de b.i.o.s. geeft hebben uiteraard wel een bedoeling !!!!!

Zie boekje van uw heel recent motherboard voor de betekenis ervan.

Je hebt nu wel stilaan de ganse p.c. vervangen .

P.s.: je kunt ook de betrokken p.c. stap voor stap opbouwen ....

Wij/ik kunnen u daar doorheen loodsen indien je dit wilt ???

Peter

Laatst bewerkt:
Als hij blijft doorpiepen is het zeker een geheugen probleem, daardoor heb je ook geen beeld.

:)
Nadja

Geen goed geheugen?, ik heb nieuw geheugen erin gezet met de specifieke eisen van het moederbord en dat zou dus nu niet goed zijn?
Ik blijf het raar vinden.

Maarja, ik kijk wel of ik een geheugenbmodule kan lenen van iemand, kijken wat ie dan doet, hopelijk meer dan dat hij nu doet,
Vriendelijk bedankt,

Harold

En de piepjes ?
Al in het boekje van je moederbord gekeken of de links die ik je heb gegeven ?
Die piepjes hebben een betekenis, en vertellen wat niet goed werkt.

Harryboesterd zei:
Geen goed geheugen?, ik heb nieuw geheugen erin gezet met de specifieke eisen van het moederbord en dat zou dus nu niet goed zijn?
Ik blijf het raar vinden.

Maarja, ik kijk wel of ik een geheugenbmodule kan lenen van iemand, kijken wat ie dan doet, hopelijk meer dan dat hij nu doet,
Vriendelijk bedankt,

Harold

Lange Pier zei:
Hoeveel latjes geheugen heb je? bij 2, eentje eruithalen en testen, anders bij iemand een reepje lenen, het lijkt mij een geheugenprobleem, want de rest heb je al verwisseld.

4 dagen geleden al geoppert, maar ja, aldoende leert men.:confused:

Ik heb nu een nieuwe kast gekocht, en een nieuwe mobo+processor en koeler. Nu heb ik Dus weer het bekende probleem dat ik geen beeld krijg zelfs de bios niet. Nu wildde ik graag weten wat of ik fout doe, ik heb dus alles volgend het bekende boekje gedaan. En hij piept niet. De video zit onboard, net zoals geluid en LAN. Een alles in een mobo eigenlijk. Ik heb er ok 64 mb ram geheugen in, het is oud, maar dat moet ook juist.
Heb al verschillende dingen geprobeerd, met het draadje van de power SW. Maar niks lijkt te helpen. En beeldschermlampje brandt maar wel op ornaje en dat wil zeggen standby stand en dat blijft zo.
Verders draait alles wel. Ik kan genieten van de leuke look, maar meer ook niet. :(
PLease help me.

P.S. er zit ook een DVD brander op, FDD en een HDD 10 GB.

Met vriendelijke groet,

Harold, please let there be a god for me!!

Haal je wel de spanning van de pc af als je er in bezig bent ?

Je koopt alles nieuw en niets werkt

Op www.marktplaats.nl koop je een werkende pentium lll voor € 75,- misschien is dat een beter idee. ;)

Begrijp echt niet wat je aan het doen ben. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Hallo

Gezien de ganse niet heel echt duidelijke historiek die hieraan reeds vooraf is gegaan ....

Dan zou ik "persoonlijk" eens betrokken motherboard's opbouwen buiten de systeemkast om .....

Zo zijn wij zeker dat er geen sluiting met de massa gebeurt tijdens het inbouwen .

Dus ENKEL de monitor , en het R.a.m. geheugen ,misschien keyboard , dus geen f.d.d. , of h.d.d. en c.d.r.o.m. lezers aansluiten .

Dus enkel het strikte minimum monteren om op te starten , en zo stilletjes aan verder uitbouwen...

Het geheugen niet vergeten te "testen" d.m.v. "memtest"!!!!

P.s. : Ik val in herhaling ..... maar voor de zoveelste keer ,veel van dergelijke "onduidelijke " symptomen , o.k. .. defekten worden wel veroorzaakt door een .... voeding , die niet is aangesloten op een geaard stopkontakt!!!.

Maar , zoals ik reeds eerder aan u heb voorgesteld , ik/wij kunnen u ook uiteraard ook stap voor stap begeleiden hoor .
Aan u de keuze .

Peter

Laatst bewerkt:
Ik probeer nog een aantal reeks dingen, en daarna dan zou ik graag jullie hulp willen bij he opbouwen van een pc. Maar zo's defekt wil dan zegen dat hij dan kapot is of als je hem dan op een geaard stopcontact zet het weer doet, of werkt dat niet zo? klinkt dom natuurlijk maar ik zou dat graag willen weten.

Hallo

Het hangt eigenlijk af van de interne konstruktie v/d voeding .

Veel geschakelde (P.C) voedingen werken gewoonweg niet zoals behoren , omdat ze een massa nodig hebben .

Andere laten gewoonweg 110V A.C op de ganse systeemkast los , wat uiteraard funest kan zijn .

Maar .... meestal is het domweg de opbouw van statische elektriciteit die het betrokken systeem uiteindelijk de nek afwringt .(doordat die niet via de aarde kan worden afgevoerd)

Let wel .... er zijn ettelijke p.c.'s die wel korrekt werken zonder aarding hoor.

Maar , uiteindelijk komt hierop neer , indien er een aarding voorzien is op betrokken toestel , sluit deze dan ook op een geaard stopkontakt.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan