OctaFish
Verenigingslid
- Lid geworden
- 6 feb 2009
- Besturingssysteem
- Windows 10/MacOS
- Office versie
- Office 365
Dan wordt het nu tijd om eens inhoudelijk naar je probleem te kijken, want ik begin langzaam een idee te krijgen wat je wilt zien. Je hebt een hoofdformulier en een invulformulier in je db, en een rapport. Allemaal gebaseerd op één tabel: [Gegevens redplannen].de originele data wordt ingevoerd als alles werkt, is een nieuwe invoer methode voor de brandweer voor het opslaan en beheren van redplannen.
Hierin heb je een aantal datumvelden, waarvan ik op basis van de naam niet altijd kan opmaken wat de datums voorstellen, zoals [Datum2] en [Datum3], maar die zullen hopelijk voor de vraag niet relevant zijn. Verder heb je velden [Datum], [Aanvang werkzaamheden] en [Einde werkzaamheden] (merk op dat ik bij alle veldnamen de : heb weggehaald; is een heel slecht idee om een dubbele punt in veldnamen te zetten). En ik vermoed daarom dat de velden [Aanvang werkzaamheden] en [Einde werkzaamheden] het eigenlijke onderwerp zijn, en dat je een overzicht wilt zien van alle plannen die actief zijn op de actuele datum.
Dus wat je m.i. dan nodig hebt, is een formulier waarop je een overzicht ziet van de rapporten die actief zijn, en die je, als je er op klikt, worden geopend. Althans: zo zou jij dat omschrijven (zie eerste bericht). Wat je feitelijk ziet in die lijst is een overzicht van actieve redplannen. En daar gaat je tabel een beetje mank, want ik zie in je tabel niet zo snel een veld dat die redplannen beschrijft. Ik zie een veld [Apparaatcode] en een veld [Nummer reddingsplan], maar daar houdt het wel zo'n beetje op. Ik zou van [Nummer reddingsplan] overigens wel een sleutelveld maken, want je hebt in ieder geval een sleutelveld nodig om het juiste record te kunnen openen in je rapport.
Maar mijn vraag is dus: zit ik op het goede spoor? En wat zijn de velden die je nodig hebt om vanuit het zoekformulier het juiste redplan te openen? Want die moet je dus kunnen zien in de overzichtslijst.