Uiteindelijk toch maar Vista?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrCorpse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
Hallo,

ik zit met een probleem, binnenkort koop ik een nieuwe pc.
De enige keuze die me nog resteerd, is XP of Vista..
Nu is het de bedoeling om met mn pc zwaar te gaan gamen (en nieuwe games), dus doe ik er niet echt goed aan om XP te nemen.
Aan de andere kant hoor ik allerlei negatieve dingen over Vista dat een hoop software niet zou werken op Vista en traag zou zijn.
Anderzijds denk ik dan, okee als je een illigale versie van Vista heb, (en dus een gedownloade onder xp) lijkt het me logisch dat vista traag is omdat de pc gewoon te oud is.
Daarbij dat bijvoorbeeld games het niet meer zouden doen... dat was bij windows 98 naar xp ook zo dusja, dat blijft toch altijd...
Ook hoor ik weer mensen die absoluut geen problemen ondervinden met vista.
Wat moet ik nu doen???
Ik wil dus de nieuwste games kunnen spelen.. maar ook oudere zoals bv rollercoaster tycoon 2, the sims 2 en diablo 2 LoD..

Rogier

Laatst bewerkt:
Nou ik heb zelf ook vista en heb af en toe wel probleempjes door dat er wat software niet compatibbel is met vista(dat ligt dus aan het software en niet vista).Over het traag lopen dat lijkt me wel logisch het is een nieuwe en zwaardere windows, als je dan aan komt zetten met een pentium 3 moet je ook niet te veel verwachten maar als je een redelijke computer hebt loopt het goed.En ik denk niet dat Vista of XP verschil gaan maken met het spelen van die games.Voor dat zou ik eerder kijken naar je hardware.:thumb:

Okee, maar zolang al mijn hardware compitable is met Vista zou het allemaal in orde moeten komen? Althans, dan zou het dus aan de games moeten liggen...

Alle games zijn denk ik wel compatibbel(samengaand) met vista.Het is meer het probleem dat sommige programa's dat niet zijn.

Alle games zijn denk ik wel compatibbel(samengaand) met vista.Het is meer het probleem dat sommige programa's dat niet zijn.

hoe bedoel je sommige programma's??? prog's in games, of gewoon programma's niet als games? (dus bv nero of word ofzo...)

daarnaast heb ik inmiddels heel wat lijsten doorgelezen welke games compitabel zijn met vista... alleen dat verschilt nogal per site ofzo.. de een zegt dat een bepaald spel prima werkt onder Vista, terwijl bij een andere lijst weer staat dat het niet werkt... hoe kan/zit dit?

Bij games spelen ligt het meestal aan de games.
Wel enkele adviezen:
Zorg dat je processor ruim boven de genoemde norm ligt.
Zorg dat je minimaal 2 Gig intern geheugen hebt.
Afhankelijk van de games zou je problemen kunnen ondervinden met rechten en machtigingen omdat je standaard geen admin-rechten krijgt en dan telkens de vraag krijgt om iets als admin uit te voeren met zoiets als "Weet je het wel zeker?".
(Dit is wel uit te zetten.)

Zorg dus dat je rechten ook ruim genoeg bijgesteld worden.

Dan verwacht ik verder weinig problemen.

Verder schijnt er ook nog een verschil mee te spelen namelijk 32 of 64 bit.. wat is het verschil tussen die 2?

hoe bedoel je sommige programma's??? prog's in games, of gewoon programma's niet als games? (dus bv nero of word ofzo...)

Ja zulke programa's dus bij het aanschaffen van een virusscanner of tekstverwerker moet je altijd wel even kijken of je die kunt draaien onder vista.

Het ligt eraan wat voor processor je hebt.
Met een 64 bits processor kan je zowel de 32 of de 64 bits installeren. De 64 bits draait wat sneller.
Met en 32 bits processor kan je alleen de 32 bits versie van Vista installeren

het schijnt dat 64 bit minder games ondersteunt??? klopt dit?? en zo ja, dan kan ik toch beter 32bit nemen? ook al is dit wat trager?

ik was van plan om een intel core2quad q6600 4x2, 40GHz 8M Box te nemen.. dit is 64 toch?

En welke Vista versie wil je, krijg je?
Daar zit ook nogal verschil tussen.

Ik zal het hele systeem ff neerzetten wat ik denk te willen;

Vista Home Premium
Intel Core2Quad Q6600 4x2, 40 GHz 8M Box
Asus P5K moederbord
2x 1024MB Nanya elixir DDR2/800 Dimm
Samsung 500GB SATA II U300 7200RPM 16MB
NEC AD7191S DVD+-DL incl.lishtscribe (OEM)
XFX GeForce 8600GT 256MB (of mssn toch de 8800GT(S) versie...)
Apacer 16:1 kaartlezer intern USB2.0 zw
Coolermaster Centurion 5 midi tower
Fortron Source 400W Voeding ATX 2.0

Leuk systeem maar ik zou een zwaardere voeding nemen en één van een A merk zoals bijvoorbeeld Zalman.
400MB is erg aan de magere kant!

Valt niet veel aan uit te leggen dacht ik zo....400Watt is gewoon niet veel en het merk voeding is niet zo denderend dus zou ik een A merk nemen van ongeveer 500 Watt!
Vista gaat daar prima op draaien hoor.

Valt niet veel aan uit te leggen dacht ik zo....400Watt is gewoon niet veel en het merk voeding is niet zo denderend dus zou ik een A merk nemen van ongeveer 500 Watt!
Vista gaat daar prima op draaien hoor.

ok maar kan je uitleggen waar het voor dient zegmaar?

Waar je voeding voor dient? Dat weet je toch wel? En zeker als je later besluit een upgrade van je grafische kaart te nemen kan je niet met een te zwakke voeding zitten. Je voeding is erg belangrijk en moet voldoende power kunnen leveren en stabiel zijn. Dat is met B merken lang niet altijd het geval. Zalman maakt prima voedingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan