• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uiterlijk ActiveX element veranderen (met variabele min/max input)

Status
Niet open voor verdere reacties.

lemonstreet25

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2016
Berichten
52
Kenners,

In bijgaande sheet is (mbv deze denktank) het ActiveX-element dusdanig aangepast (middels VBA) dat de het minimum en maximum van schuif variabel is.
Is het mogelijk om een ActiveX element te maken/ontwerpen in de vorm van een "volumeknop", waarbij het draaien ervan zorgt voor de verandering van de relevante variabele?
Of heb ik het dan echt over Hogeschool design?

Ik zie uw suggesties tegemoet.

Mvrgr,

Luc

Bekijk bijlage ActiveX vraag.xlsb
 
Daar is van alles voor mogelijk. Het is niet precies wat je vraagt, maar wellicht dat je hier inspiratie uit kan halen:
Bekijk bijlage MetersExcel.xlsm
 
Ik zou een afbeelding zoeken via Google, en achter de afbeelding een macro hangen,
die ofwel bijtelt, ofwel aftrekt, tot aan Max resp. Min.
 
Dat zit er al heel mooi uit edmoor. Alleen blijft het hier een "knop" die reageert op het verzetten van de schuif (ActiveX). Ik zie niet goed hoe ik dat zou kunnen "omkeren"...
 
Wellicht ook niet helemaal wat je zoekt, maar nog een ideetje:
http://www.goodly.co.in/customized-scroll-bar-in-excel/

Als je echt zoiets wil ontwerpen, vrees ik dat je met API's aan de slag moet, of in een userform de cursor volgen.
En zo proberen een mooi visueel effect te creëren. Lijkt mij niet makkelijk ;-)
 
Laatst bewerkt:
@ed

De meter liep bij mij niet soepel door bij het blijvend indrukken van de spinknop.
 

Bijlagen

  • __Meters.xlsb
    90,3 KB · Weergaven: 37
Is het mogelijk om een ActiveX element te maken/ontwerpen in de vorm van een "volumeknop", waarbij het draaien ervan zorgt voor de verandering van de relevante variabele?
ja, is hoogst waarschijnlijk mogelijk met API's.
Of heb ik het dan echt over Hogeschool design?
ja, hogeschool programmeerwerk.

Moet het element in een userform komen of een werkblad?
Is dit een serieuze vraag of een vraag voor de "fun".
 
De meter liep bij mij niet soepel door bij het blijvend indrukken van de spinknop.

Bedankt voor die aanpassing, ziet er soepel uit zo :)
Ik had 'm ooit een keer ergens gezien en opgeslagen.
Is dus niet van mezelf.
 
Alphamax,

Het eerlijke antwoord is beide. Ik probeer zakelijk een dashboard te maken dat 3 a 4 aanbieders op een aanbesteding vergelijkt op basis van variabelen. Aangezien ik het dashboard zo generiek mogelijk wil bouwen wil ik de input variabelen "makkelijk" kunnen wijzigen: enter ActiveX element. Aangezien management ermee gaat stoeien wil ik het ook mooi laten "smoelen"; enter de vraag mbt de "volume(draai)knop. De "fun" zit hem erin om elke keer weer een stapje dieper ondergedompeld te worden in de wondere wereld van de mogelijkheden in Excel. De link die Wigi deelde is dus ook "superfun" :)
http://www.goodly.co.in/customized-scroll-bar-in-excel/
 
Ondanks dat management graag "aan de knoppen draait", denk ik dat een slider met een invoervak een betere ervaring geeft.
 
je hebt gelijk. Misschien heb ik me teveel laten meeslepen door de "fun" factor. 't Sop is in deze de kool waarschijnlijk niet waard.. Dank voor het meedenken!!
 
Ik ook dus:)
Misschien heb ik me teveel laten meeslepen door de "fun" factor.
Mijn bijdrage aan de fun, heeft zo ongeveer alle kleuren van de regenboog maar voor wie zoiets kan gebruiken:d
 

Bijlagen

  • Spin.xlsb
    18,4 KB · Weergaven: 30
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan