uiterlijk website vervormd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toine

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Hallo,

Ik ben sinds kort bezig met een eigen website, ik gebruik Frontpage 2003 om de site te maken en upload alles via PLESK. Op zicht gaat dat prima. Echter op mijn 17 inch scherm geeft deze de site goed weer maar op een 15 inch wordt de site in elkaar gedrukt.
Wat kan ik hier aan doen? Van HTML heb ik geen verstand.:confused:

Alvast bedankt,
Toine

De meest logische reden hiervoor die ik kan bedenken is dat je gebruik maakt van percentages bij de attributen Width en Height. Verander je die in vaste waarden dan zul hij gelijk blijven ongeacht de grootte van het scherm/venster.

(Hij doet het waarschijnlijk ook wanneer jij op je 17" scherm het venster van maximaliseren afhaalt en verkleint)

Tha Devil

Je hebt helemaal gelijk! Maar verander die in vaste waarden, hoe doe ik dat? Wat zijn die waarden? Kan je me daar nog verder in helpen?

toine:thumb:

FP kennende denk ik dat je een tabellen-pagina hebt. Kijk dus even bij de eigenschappen van je tabel of daar een percentage staat.

Als ik mijn index open en kijk naar de tabel dan zie ik:
indeling:
uitlijning standaard breedte opgeven staat aange V
laten zweven standaard 100 in procenten
Zo staat bij celopvulling 0 ook de hoogte opgeven aange V
ruimte tussen cellen 0 en 100 in procenten

Ik hoop dat je me begrijpt!
Toine

Wat ik meestal doe is de resolutie aanpassen van mijn 21" scherm, omdat ik er van uit ga dat niemand de website bekijkt met zo'n groot scherm.
Op zich is het logisch dat als je een website ontwerpt op een groot scherm, dat dit in elkaar gedrukt wordt weergegeven op een klein scherm.
Je kunt dit ondervangen met de scrollbar, maar daar wordt het er niet mooier of beter van.
Als je een goede website ontwerpt, zou je de scrollbar niet moeten gebruieken.

Loonytune en Tha Devil,

Mijn website bestaat al uit 7 pagina's. Hoe krijg ik deze nu anders ingesteld? Moet ik in de tabel iets wijzigen? Zo ja wat en waarin????

Qua menuutjes kan ik je er niet door loodsen, Frontpage heb ik jaren geleden voorgoed verwijderd.

In de broncode is het niet zo moeilijk op te zoeken, gewoon kijken bij tabellen of daar ergens een percentage-teken bij staat. Deze verander je dan in een waarde zonder %.

Tha Devil,

Ik heb met hulp gekeken maar we komen er niet uit.Width en Height oftewel breedte en hoogte met wat voor getallen zou ik deze in moeten stellen? Moet ik dit in het html zelf doen?
als ik iets doe kan ik dan de bestaande pagina corrigeren?

Ik hoop dat je me verder kunt helpen,

toine

Het kan natuurlijk zijn dat frontpage er geen fatsoenlijke HTML meer van heeft gemaakt en dat je het niet kan terug vinden.

Wat je moet doen is in de broncode (dus in het scherm waarbij je alleen maar code ziet en geen resultaat) op zoek moet naar, inderdaad, die width en height.

Je moet die in een aantal pixels moeten wijzigen. Voor het "omhulsel" (De tabel die voor de indeling zorgt) kun je een aantal pixels nemen welke gelijk zijn aan een schermgrootte (Let wel, als je 1024x768 invult houdt je een scrollbar aangezien je in een venster kijkt en niet de gehele schermgrootte hebt, je zult dus het menu- en scrollbar gedeelte van de schermgrootte af moeten halen)

Dan kun je voor de width en height welke zich niet met het omhulsel bezig houden gewoon de percentages houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan