uitgaande email

Status
Niet open voor verdere reacties.

jenjimdj

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2006
Berichten
8
Hallo,

Sinds vandaag kan ik geen email versturen, maar wel ontvangen. Ik krijg de volgende melding:
Kan het bericht niet verzenden. De verificatie-instelling is mogelijk niet juist voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP]. U vindt informatie over dit probleem in de Help. Zoek naar 'Problemen oplossen in Windows Mail' en raadpleeg de sectie 'Ik heb problemen met het verzenden van e-mail'. Als u hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt u contact op met de serviceprovider voor e-mail.

Het geweigerde e-mailadres was ......@hotmail.com. Onderwerp 'Re: test', Account: 'pop3.versatel.nl', Server: 'smtp.upcmail.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.1.1 <.......@hotmail.com> recipient rejected xxxxxxxx is in RBL', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79
Naar wie ik ook bericht wil versturen, ik krijg steeds deze melding.

Ik heb niets veranderd en ik heb bij server staan:
pop3.versatel.nl (hebben adres @zonnet.nl behouden)
smtp.upcmail.nl
Ik heb hier al een topic over zien staan, maar deze is gesloten en daarin heb ik geen oplossing zien staan. Ik heb upc al gebeld maar ja die verwijzen door naar versatel en fout ligt natuurlijk bij ons:evil:
Wie o wie heeft de oplossing :) O ja wij hebben window mail

Groetjes
Sandra
 
550 meldingen zijn (bijna) altijd spam-mail meldingen.
550 5.1.1 <.......@hotmail.com> recipient rejected xxxxxxxx is in RBL'
Nu heb je de melding zodanig 'verbouwd' dat me nu niet duidelijk is of de geadresseerde of de verzender of het ip-adres vanwaaruit je verstuurt of het ip-adres van de mailserver van upc als spam-bron wordt beschouwd.

Tijs.
 
spam

Hoi hoi

Ik probeer via ...@zonnet.nl een mailtje te versturen naar hotmail.com. Maar welke emailadres ik een bericht wil versturen, ik krijg steeds de zelfde melding. Ik heb net via hotmail een bericht verstuurd naar @zonnet.nl en dit ging wel. Dus als ik het goed begrijp kan het het zijn dat via @zonnet.nl iets met spam te maken heeft. Nu de volgende vraag hoe krijg ik dit emailadres weer schoon:rolleyes: Mocht ik onduidelijk zijn sorry ik ben ook maar een blonde hindoe:D
Groetjes
Sandra
 
Ik stel nochtans duidelijk de vraag wat er in plaats van die xxxxxxx staat (zie vorige posting). (Oftewel: Wat wordt aangegeven als te staan op een RBL-lijst (=Realtime Block List)).

Als je dan toch bezig bent: Vermeld ook even of je die melding van de mailservers van hotmail terugkrijgt of van de mailserver van upc en of deze weigermail op je @zonnet mail account binnenkomt of op je @upcmail account.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat dit de info is die jij zoekt?:p

Het geweigerde e-mailadres was @hotmail.com. Onderwerp 'Re: test', Account: 'pop3.versatel.nl', Server: 'smtp.upcmail.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.1.1 <...@hotmail.com> recipient rejected 77.251.125.93 is in RBL', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79
 
Ok, dat ip-adres is van chello/upc. Interessant is of het jouw ip-adres is of een ip-adres van een mailserver van chello/upc.

Check het even na via http://www.watismijnip.nl

Mocht dit jouw eigen ip-adres zijn, dan denk ik dat je er niets aan kunt doen. Je zou evt. een mailtje (of telefoon) naar upc naar kunnen wagen, maar garantie dat zij jou daarin kunnen helpen is er niet, omdat het een blokkade is door Hotmail, en (zover ik weet) is niet bekend waar Hotmail hun blokkades op baseren. Overigens zie je dat vanaf (het blok) ip-adres(sen) waar je het zojuist over had wel degelijk spam is verstuurd recent, en dus komt (het blok) ip-adres(sen) voor op spamlijsten. Zie o.a. hier voor enkele bekende spamlijsten waar het (blok) ip-adres(sen) op voorkomt.

Ik heb ondertussen nog even gekeken naar de mogelijkheden om voor uitgaande mail een server van zonnet/versatel/tele2 te gebruiken voor je zonnet e-mail vanaf een ander netwerk dan die van zonnet/versatel/tele2 (zoals in jouw geval), maar ben daarin niet geslaagd. Je zou evt. een mailtje (of telefoon) kunnen wagen riching zonnet/versatel/tele2 om te vragen of iets dergelijks mogelijk is. De mail wordt dan afgeleverd vanaf een zonnet/versatel/tele2 server ipv. via de mailserver van upc. Wellicht levert dat geen blokkade op.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
bedankt

Hoi Hoi

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Als ik het goed begrijp is ons ip adres geblockt?:(
Ik ga eens effe googelen met de info die jij mij hebt gegeven. Ik laat het weten als het gelukt is doeg :thumb:
 
spamcop

Hoi hoi

Ik heb het volgend berichtje terug gekregen van spamcop. Kan iemand in jip en janneke taal uitleggen wat ze bedoelen?:(
En heeft iemand een programma waarmee ik spam kan uitbannen zodat ik weer uitgaande mail kan versturen? Alvast bedankt :thumb:

This IP is listed because it has been sending spam to our traps. It
appears that a computer that sends/smarthosts through this IP is
infected with a mass-mailer trojan/malware/spyware and is acting as a
spam-bot. Computers behind that IP should be checked for viruses and
spyware. If there is a server running on this IP, it should be checked
for a DarkMailer/Yellsoft trojan script.

Please see http://www.spamcop.net/fom-serve/cache/405.html

Listings and delistings are automated. Once there has been no new spam
for 24 hours, the IP will automatically delist.

Sample:


Received: from dhcp-077-251-125-093.chello.nl (HELO imjfnqf)
([77.251.125.93])
by <removed>; 26 Feb 2010 06:05:11 -0800
Subject: Purchase Hydrocodone, Codeine, Phentermin, Vicodin - Same Day
Processing and Overnight Shipping. No Hassle Ordering. jirw 39
Reply-To: "Walter Alda" <walteraldaxu@soundrevolution.net>
Message-ID: <4B87_________7A5D@soundrevolution.net>
To: <x>
Date: Fri, 26 Feb 2010 05:12:10 -0700
Sender: <walteraldaxu@soundrevolution.net>
X-Sender: <walteraldaxu@soundrevolution.net>
From: "Walter Alda" <walteraldaxu@soundrevolution.net>
Content-Type: text/plain;
charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
 
Wat er staat is het volgende: De laatste 24 uur is er (blijkbaar) nog spam verstuurd vanaf dhcp-077-251-125-093.chello.nl (= ip-adres 77.251.125.93), en dus blijft het ip-adres op déze spamlijst geblokkeerd. Wordt er 24 uur géén spam meer verstuurd, dan verdwijnt dat ip-adres automatisch van de lijst. [Andere spamlijsten kunnen andere criteria aanhouden, en misschien moet je je daar 'handmatig' afmelden danwel dat de provider dat moet doen.]

Wellicht kun je wat halen uit de Helo melding: Die bevat vaak de naam van de pc, dus als je een pc kent op je thuisnetwerk die "imjfnqf" heet, dan zou je je dáár als eerste op moeten richten.

Wat er verder gezegd wordt (zie die link die er gegeven wordt) dat de pc's in je thuisnetwerk allen moeten worden gescand op malware (trojans, spammailers, virussen etc.) Er worden enkele opties gegeven welke programma's en websites je daarvoor gebruiken kunt (onder "If the bounce message includes your IP, you should:"). Op Helpmij wordt vaak deze link als startpunt aangegeven, maar kijk zeker ook de hints door die in de eerstgenoemde link staan vermeld. Zeker de check van de HijackThis (wordt op Helpmij niet meer gedaan) is van belang.

Wat ook niet uit te sluiten is is dat iemand ander via jouw (draadloze) netwerk de spam verstuurd. Checken van de beveiliging van het draadloze thuisnetwerk is dus ook iets wat moet gebeuren. Beveiliging op niveau van WEP-versleuteling is al helemaal niet acceptabel meer, en liefst gebruik je WPA2-versleuteling met een sleutel van minstens 20 karakters lang (mix van hoofd- en kleine letters en speciale tekens, zoals &$@ etc.).

Samenvattend:
1. Er wordt nog spam verstuurd vanaf jouw thuisnetwerk
2. Alle pc's in je thuisnetwerk moeten gescand worden of zij de bron zijn van deze spam-versturing
3. Ook de veiligheid van het draadloze netwerk moet onder de loep worden genomen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik er uit begrijp is dat je een verbinding hebt met UPC, dus de pop3 server is die van UPC.
Je verzendt met Versatel en dit moet een verbinding zijn met verificatie. Deze verbinding controleert je login naam en wachtwoord van Versatel. En dat is nu dus UPC, en dat kan niet.
Ik raad je aan om je account te verwijderen en een nieuwe aan te maken. Bij POP3 en SMTP invullen die van je provider en dan is alles opgelost. Enne, vergeet de vinkjes niet.
 
@Wajang: Het versturen van mail, óók van andere providers dan UPC zelf, via de smtp mailserver van UPC is op zich geen afwijkende manier van werken. Gegeven de meldingen die we gezien hebben over Spam dat specifiek van dat ene (blok) ip-adressen afkomstig is geeft het idee dat er op het thuisnetwerk op (een of meerdere) aangesloten pc's iets aan de hand is.

Zolang dat probleem niet is opgelost kan uiteindelijk ook de smtp mailserver van UPC mail gaan weigeren, en dan maakt het al helemaal niet meer uit of dat mail is met @zonnet als afzender of @upcmail...

Tijs.
 
Gegeven de meldingen die we gezien hebben over Spam dat specifiek van dat ene (blok) ip-adressen afkomstig is

Ik zou bij een collega ook wel "even" een account voor hem invullen en kon prompt ook geen mail verzenden. Kwam ook op een spammelding uit. Bellen naar de helpdesk, hele verhalen over geblokkeerd enzo, we kwamen er niet uit.
Bleek dus dat ik het vinkje vergeten was van: deze server vereist een wachtwoord indentificatie (of zoiets, kan het nu niet nazien, zit op mijn werk :confused:)
Echt waar.
 
@Wajang: de melding komt van de servers van hotmail vandaan, dus bij het 'eindstation' van de mail. Authenticatie (indien nodig) zou moeten plaatsvinden op een eerder stuk van het mail-traject, namelijk bij de smtp server van upc.

Je verhaal sluit dus niet aan bij de situatie van deze topic-starter.
Evengoed fijn dat je ook gereageerd hebt.

Tijs.
 
@Wajang: de melding komt van de servers van hotmail vandaan, dus bij het 'eindstation' van de mail. Authenticatie (indien nodig) zou moeten plaatsvinden op een eerder stuk van het mail-traject, namelijk bij de smtp server van upc.

Dan ga ik het nog eens goed lezen. :cool:
 
opgelost en bedankt

Hoi hoi

Gelukkig kan ik weer mailtjes versturen. Heb spybot en superanti spyware erop gezet en het werkte. :thumb: Het kan toeval zijn maar ik ben weer blij:D
Iedereen bedankt voor het reageren.
 
Mooi dat het nu weer kan.

Graag de vraag nu op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan