uitgaande mail problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerben_Mulder

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Berichten
15
Goeiedag,

Ik maak gebruik van windows vista / microsoft outlook 2007 / standaard windows firewal en NOD32 als virussoftware

Ik krijg de volgende melding op het moment dat ik emails wil gaan verzenden/ontvangen..
Ontvangen gaat overigens zonder problemen

Verzenden... rapporteert fout (0x80042109): Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail(SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

Ik heb me een ongeluk lope zoeken naar een antwoord op internet maar zonder resultaat...
Ook de helpdesk van @home/Ziggo kon mij niet het antwoord geven.althans, de oplossing die men gaf had ikzelf al geprobeerd....

-Zo mag de firewall en of anti virus software het probleem niet zijn....
-Ook het verwijderen van het outlook account en het opnieuw aanmaken van veranderde niets
-adressen voor in en uitgaande mail staan correct net als de andere instellingen in outlook (naar mijn inziens )
- Ook staat mijn account neit op de blacklist... dit wilt ook nog wel eens de oorzaak zijn.

vreemde is dat outlook mij de melding geeft geen verbinding te kunnen maken met terwijl ik CMD mail.home.nl wel kan bereiken/pinge..


Nu ik niet meer weet waar ik het moet zoeken hoop ik dat één van jullie nog een oplossing kent/weet:thumb:... de helpdesk van @home kan mij namelijk niet meer verder helpen en willen mij doorverwijzen naar microsoft....
Mocht iemand het antwoord weten of ideeen hebben dan hoor ik deze graag ...

Met vriendelijke groet,

Gerben Mulder
 
Met Gmail heb je dat wel eens als je de serverpoorten en verificatieinstellingen niet goed hebt. Heb je ook de dingen gedaan die in de ZIGGO welkomste-mail stonden.
 
Met Gmail heb je dat wel eens als je de serverpoorten en verificatieinstellingen niet goed hebt. Heb je ook de dingen gedaan die in de ZIGGO welkomste-mail stonden.

die mail heb ik helaas neit gezien.. punt is dat het niet mijn eigen pc is maar die van mijn broer... of hij hebt deze mail verwijderd of niet ontvangen.. het betreft namelijk een bestaand account alleen op een nieuwe laptop (schone installatie)....

extra info : webmail van dit account werkt overigens prima.. geen problemen mee
 
Ja dat bedoel ik. Misschien moet je je servers in Outlook goed instellen
 
Ja dat bedoel ik. Misschien moet je je servers in Outlook goed instellen

naja.,.. ik denk dat deze wel goed staan.. tis bekend dat zowel de ingaande als uitgaande adres van @home nu ziggo mail.home.nl is...en als ontvangen wel werkt dan.....
dit is reeds doorgenomen met de helpdesk van ziggo.. dus de instellingen zullen wel goed staan..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan