Uitgaande TCP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

computernerd

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
Kan iemand mij uitleggen wat een (uitgaande) TCP is? Want dit wordt om de seconde (letterlijk) geblokt door mijn McAfee Firewall.

Zie je een poortnummer? Kan echt van alles zijn: http, FTP, POP, TELNET, USENET enz enz.

Nu heb ik geen meldingen, maar dat komt wel.
Ik heb nu ook een inkomende UDP, misschien iets van de provider?

UDP is net zoiets als TCP, alleen controleer UDP de verbinding niet. Een DNS-request gaat over UDP.

TCP = Transport Control Protocol. Zoals de naam het zegt: 'iets' wil naar buiten en kijkt of de weg in orde en veilig is (beeldspraak). Zoals Caveman zegt: probeer te weten te komen welk programma of welke service (dienst) het net op wil. Het zou belangrijk kunnen zijn: spyware en virussen kunnen daarvoor ook verantwoordelijk zijn en dan is het maar beter dat je dat weet. Je firewall blokt dus goed af: zorg er ook voor dat hij je laat zien wie of wat naar buiten wil !!!

computernerd,

Is het niet zo dat iemand een poortscan doet op jouw pc en dat je dan te zien krijgt dat een bepaald ip adres....via poort.......tcp/udp geblocked is?

Zo ja, dan is dat normaal en betekend het dat jouw firewall zijn werk gewoon doet. Dit kun je ook in de firewall instellen dat je niet al die meldingen continu wil zien.

Maar voor alle zekerheid kun je even in de logs van mcafee kijken en dat even op het forum posten voor alle zekerheid.

computernerd,

Ik zie niets vreemds in jouw logs. Ik zie dat je firewall gewoon zijn werk heeft gedaan.

Hackers hebben gewoon een poort scan uitgevoerd op jouw computer en dat heeft jouw firewall geblocked. Dat is alles.
Verder is er niets aan de hand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan