Hallo Mensen,
ik zit al een tijdje met een probleem waar ik niet uit kom.
ik bel via voip, maar als ik ergens heen bel (maakt niet uit waarheen) wordt de verbinding altijd na 18 seconden verbroken. Als ik wordt gebeld is dat geen probleem en kan ik uren blijven kletsen.
ik kom er niet uit wat het is. Hij heeft het altijd in het vorige huis gedaan zonder problemen. Ik denk zelf dat het aan mijn router ligt, maar kan geen instellingen vinden waar ik iets kan wijzigen, dat betrekking kan hebben tot dit probleem.
Hier is mijn opstelling.
hardware:
voip: targa dip450
router: Linksys wag320n (nieuw na verhuizing, voor verhuizing draaide het op een wrt54gc en heb daar zelf geen instellingen op aangepast voor de viop, alleen de poorten doorverwezen)
software:
voipbuster account
nummer bij budgetphone
loopt allemaal via voxalot
instellingen op mijn router:
de volgende instellingen staan ingesteld op de router.
UPnP staat op ingeschakeld.
IGM proxy uitgeschakeld
NAT is ingeschakeld
RIP uitgeschakeld
SPI firewall inschakelen
bij VPN doorvoer:
IPSec-doorvoer: Inschakelen
PPPoE Passthrough: Inschakelen
PPTP-doorvoer: Inschakelen
L2TP-doorvoer: Inschakelen
dat is het een beetje...
wie kan mij op weg helpen met dit...
alvast bedankt
Iwan
ik zit al een tijdje met een probleem waar ik niet uit kom.
ik bel via voip, maar als ik ergens heen bel (maakt niet uit waarheen) wordt de verbinding altijd na 18 seconden verbroken. Als ik wordt gebeld is dat geen probleem en kan ik uren blijven kletsen.
ik kom er niet uit wat het is. Hij heeft het altijd in het vorige huis gedaan zonder problemen. Ik denk zelf dat het aan mijn router ligt, maar kan geen instellingen vinden waar ik iets kan wijzigen, dat betrekking kan hebben tot dit probleem.
Hier is mijn opstelling.
hardware:
voip: targa dip450
router: Linksys wag320n (nieuw na verhuizing, voor verhuizing draaide het op een wrt54gc en heb daar zelf geen instellingen op aangepast voor de viop, alleen de poorten doorverwezen)
software:
voipbuster account
nummer bij budgetphone
loopt allemaal via voxalot
instellingen op mijn router:
de volgende instellingen staan ingesteld op de router.
UPnP staat op ingeschakeld.
IGM proxy uitgeschakeld
NAT is ingeschakeld
RIP uitgeschakeld
SPI firewall inschakelen
bij VPN doorvoer:
IPSec-doorvoer: Inschakelen
PPPoE Passthrough: Inschakelen
PPTP-doorvoer: Inschakelen
L2TP-doorvoer: Inschakelen
dat is het een beetje...
wie kan mij op weg helpen met dit...