• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitgebreid drop down list

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pafske

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2011
Hallo,

Ik heb een drop-down list gemaakt met verschillende waarden. Opzich geen probleem.
Maar naast die rij waar alle waardes in staan voor deze drop down list staat nog een rij met getallen die horen bij de waardes van de eerste rij (die in de drop down list staan).
Wat ik eigenlijk wil is dat wanneer ik een van die waardes selecteer in de dropdownlist, het getal wat in die andere rij er achter staat,3 cellen naast de cel van de dropdownlist moet komen te staan.

Wie weet hoe dit moet?

gr

Laatst bewerkt:
jij zoekt een getrapte validatielijst.

deze staat in deze link onder #5 en #8.

waarschijnlijk ben je hier mee geholpen.

anders toch even een voorbeeldje, ontdaan van gevoelige info.

Laatst bewerkt:
Je zou duidelijk moeten weten wat het verschil is tussen een rij en een kolom.
Want dat is toch essentieel als je een oplossing wil aandragen.
Als de gegevens effectief in kolommen staan kan je de functie VERT.ZOEKEN gebruiken.

Cobbe

Oke wacht, dit wordt waarschijnlijk toch wat moeilijker dan verwacht. Ik weet best veel van excel, maar dat zijn allemaal makkelijke oppervlakkige dingen. VERT.ZOEKEN bv zegt mij helemaal niets.

Het is voor een voedingsschema. Wanneer ik bv. bij cel 3 met een dropdownlist een appel selecteer wil ik dat in de cel ernaast meteen het aantal kcal komt te staan. Die kcal voor een appel staat naast de kolom van de dropdownlist naast appel. Misschien dat het zo duidelijker is. Ik heb wel gekeken naar de link van oeldere maar ik weet niet of dit hetzelfde is.

Kijk dan eens in bijgevoegd bestand.

Succes, Cobbe

ok, dat heb ik dan inderdaad verkeerd begrepen.

als bijlage een voorbeeld met vertikaal zoeken.

heb je hier vragen over, laat het gewoon weten.

Bijlagen

Het is gelukt. Allebei bedankt zou ik zeggen:thumb:

als je vraag is opgelost, zet je hem dan op opgelost.

heb je nog (aanvullende) vragen, dan weet je het forum te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan