• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitgebreid Invulformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExcelNoob

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2007
Beste Mensen,

Ik had al een vraag gepost, maar Wigi vertelde mij dat ik gewoon een eigen vraag moest beginnen. Maar het gaat om het volgende:

Ik wil graag een invulformulier maken, maar met keuzerondjes/selectievakjes en verplichte velden. Nou kan dit wel in Acces, maar het is niet de bedoeling dat het opgeslagen wordt in een database. Het is een soort opdrachtformulier.

Wigi: Ik heb nog niets gedaan met Userforms, want ik weet niet waar ik moet beginnen...:confused:

Mvg ExcelNoob

Informatie over het maken van een userform kan je vinden door op de volgende link te klikken:
http://www.contextures.com/xlUserForm01.html

Maar weet niet of dit wel is wat jij bedoelt?
Als er geen gegevens hoeven te worden opgeslagen maar meer een formulier wat wordt uitgeprint en wordt ingevuld dan heeft een userform nu ook niet eecht zin.

Bekijk het maar eens.

Succes.

ps.
Een voorbeeld file(tje) doet wonderen op een forum blijft er weinig gis werk over.

Excelnoob,

Op het Word-forum ben ik een vergelijkbare vraag tegengekomen. Mij lijkt dat je een opdrachtformulier ook daarin kunt maken.

Groet,

In Word ben ik totaal niet thuis.

Kom je er niet uit met een Userform?

Het doel van het formulier is dat de personeelsadviseur mutaties in het personeelsbestand digitaal kan doorsturen naar zijn assistenten zodat zij de benodigde acties en administratie kunnen uitvoeren. Daarom zijn de keuzerondjes ook nodig, dan kan er geselecteerd worden of het een vaste/tijdelijke functie betreft bijvoorbeeld.

Hij wordt dus digitaal ingevuld en moet ook digitaal verstuurd worden. Daarnaast moet de mogelijkheid tot uitprinten wel blijven bestaan.

Hoop dat ik jullie (en daarmee mezelf ;)) beter geholpen heb.

Mvg,

ExcelNoob

Als het puur om de chechboxen gaat moet je de toolbar " Formulieren" oproepen.
Hiermee kan je makkelijk selectievakjes maken.

Nu alleen nog je opmaak :)

Oke thx! Dat scheelt al een hoop, maar nu het volgende:

Ik wil graag dat als ik met een keuzelijst met invoervak bijvoorbeeld de functie selecteer, dat ik het functienummer en salarisschaal meteen automatisch daarbij genereer.

Functiebenaming: ------------ = Keuzelijst met invoervak
Functienummer: ............ -> reageerd op functiebenaming
Salarisschaal: ............ -> id.

Mvg,

ExcelNoob

Post eens een voorbeeld file met je opmaak erin. Werkt een stuk makkelijker :0

Bekijk deze file eens.

Heb de formules in het blad verwerkt.
Tevens de data voor je validatie lijst verplaatst naaar een ander tabblad voor het overzicht te behouden.

Bij vragen over de formules kan je hier het forum raad plegen met de zoekfunctie, hier heb ik namelijk ook meest van mijn kennis van :).

Bijlagen

Mijn vorige post heb ik al uitgevonden, dus dat is opgelost, maarrrrrrrr....
die formule die je gebruikt hebt voor de functienummer en salaris invulling werkt niet als ik hem aanpas op mijn blad.....:( Ik heb gewoon de cellen aangepast en de naam van het 'data' blad. Maar hij geeft niets weer...

Can u help me?

ExcelNoob

heb je een engelse of een nederlandse versie van Excel?
Validatie werkt tevens met een bereiknaam. Zie invoegen/naam/definieren

Laatst bewerkt:
Nederlands,

En zou je kunnen uitleggen hoe je de keuzelijst met invoervak passend hebt gemaakt? ik krijg hem niet kleiner.

Review

Hallo ExcelNoob,

Ik heb je bestandje iets aangepast. Misschien werkt het zo wel?

Groeten,
Verary

Bijlagen

En zou je kunnen uitleggen hoe je de keuzelijst met invoervak passend hebt gemaakt? ik krijg hem niet kleiner.

Deze zat al in je eerste file. Je moet de cellen uit elkaar trekken (samenvoegen ongedaan maken) let wel dat de formules hierdoor ook anders gaan worden, deze moet je aanpassen aan de nieuwe cel verwijzing waarin je je validatie zet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan