• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Uitgebreide ALS-formule

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

YaronV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2023
Berichten
2
Hallo allemaal,

Ik gebruik een bestand om resultaten van kwaliteitstesten bij te houden.
Om in 1 oogopslag te kunnen zien of deze testen een postieve of negatieve uitslag hebben zou ik dit graag automatisch laten doen.
1699534637235.png
Hierbij ziet u een screenshot van het bestand.
De aangeduide kolommen bevatten de belangrijkste gegevens.
Kolom D: hierbij zijn er 2 keuzes (215 & 230). Belangrijk om te weten is dat bij beide soorten verschillende tolerantie's zijn vastgelegd.
Kolom K: dit is het resultaat van de test (dit wordt automatisch berekend door een formule)
Kolom L: Hierin zou automatisch OK/NOK verschijnen indien het resultaat van de test binnen de toleranties zich bevinden.
Ik ben al sinds gisterennamiddag een ALS-formule aan het zoeken om deze te linken aan kolom L.
Om de toleranties te verduidelijken gebruik ik een 2de werkblad met de verschillende toleranties.
Deze waarden link ik dan in mijn formule.
1699534985276.png

Helaas lukt het mij niet om deze formule te vervolledigen.

Hopelijk zijn grotere Excel-talenten aanwezig dan mezelf om mij hierbij te helpen.
Alvast bedankt!

Groeten,
Yaron
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestand.xlsx
    63,1 KB · Weergaven: 4
Code:
=IF(MEDIAN(K3;VLOOKUP(D3;Tabel1;2;0);VLOOKUP(D3;Tabel1;3;0))=November!K3;"OK";"NOK")
Probeer het hier eens mee (evt. vertalen naar het ned.)
 
PHP:
=ALS(D3=230;ALS(EN(K3>Marges!$B$3;K3<=Marges!$C$3);"OK";"NOK");ALS(EN(K3>Marges!$B$2;K3<=Marges!$C$2);"OK";"NOK"))

zie bijlage
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestand Yaron (hs).xlsx
    63,3 KB · Weergaven: 4
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan