Uitgebreide schijfcontrole bij Opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

aartvg

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2003
Berichten
321
Hallo

Als ik mij PC aanzet doet hij vanzelf een uitgebreide schijfcontrole hoe kan ik dit veranderen zodat hij dit niet meer doet?

alvast bedankt
 
Probeer eerst te achterhalen waarom hij hem doet. Vaak gebeurt het omdat de pc niet op de goede manier is afgesloten.

Of heb je de schijfcontrole toevallig bij "Opstarten" staan?
 
Scandisk

Je kunt ook scandisk uitschakelen bij het opstarten en dit manuel starten.

Zet SCANDISK uit bij het opstarten

Als je de "default" setup van Windows Millennium hebt uitgevoerd kan het zijn dat dit niet werkt! Wel als de Real DOS-Mode is teruggezet via het installeren van de onofficiele Real DOS-Mode Patch, welke modificeert Command.com + IO.SYS (van C:\Windows\Command\EBD) en REGENV32.EXE (van C:\Windows\System) veroorlooft Windows Millennium te starten en de Autoexec.bat + Config.sys te gebruiken. Zoals je gewend was van Windows 95/98.

Opgelet! Maak eerst een back-up van je Register voordat je wijzingen aanbrengt.

Doe dit, start de Regedit en ga naar:

"HKEY_LOCAL_MACHINE \ System \ CurrentControlSet \ Control \ FileSystem"

Klik op de rechter muistoets in het rechtse venster selecteer "Nieuw" als de naam niet aanwezig is of selecteer deze als hij wel aanwezig is en modificeer. Klik op "Binaire waarde" als het nieuw is en noem het "DisableScandiskOnBoot" en klik op "Ok". Dubbelklik op de naam, type 01 en klik op "Ok" of druk "Enter".
Sluit de Register-editor.

Verder kun je Scandisk ook uitzetten in msconfig:
Start msconfig via "Start / Uitvoeren" en klik op de knop "Geavanceerd" en zet een
vinkje bij "Schijfcontrole bij onjuist afsluiten uitschakelen".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan