uitgebreide zoekfunctie?

• Onderwerp starter Onderwerp starter keek
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

keek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2008
Ik wil op mijn site een uitgebreide zoekfunctie plaatsen.
Dus waarbij je alle gegevens op je site kan filteren naar de gewenste informatie van de bezoeker. Bijvoorbeeld zoals die op Marktplaats, funda of hyves. Dus hoe meer je specificeerd hoe nauwkeuriger je selectie wordt. met die scrolldown keuzeblokjes.

Iemand enig idee hoe ik dat kan maken?

database en php. Met php kan je makkelijk dynamische pagina's maken en in de tabellen zoeken van de database.

Als je, zoals jij al stelde, op hyves zoekt naar 'Vegras Amsterdam' zal hij in de tabel zoeken naar mensen die in amsterdam wonen [veld woonplaats] en Vegras heten [veld naam]

:thumb:

ps. ik heb geen hyves.

Hoi Bedankt voor je antwoord. Ik zal kijken of er iets mee kan. Moet me eerst nog wat verder verdiepen in php, maar dat komt wel goed.

Is het dan ook mogelijk om bijvoorbeeld de regio verder te specificeren. Om het voorbeeld aan te houden van Marktplaats: Hier kun je een postcode/ plaatsnaam koppelen aan een straal, zodat je binnen een regio kan zoeken. Hoe koppel je dat aan een database?
Wat je ook wel ziet is dat je eerst een provincie ingeeft en vervolgens in het veld plaatsnamen alleen maar de mogelijkheid hebt een plaats binnen die provincei te selecteren. Kan dit ook met een database functie?

Dat aanpassen van input kan met de combinatie AJAX (javascript) en php.

Afstanden weet ik niet, maar je kan geloof ik met de google maps api werken. Weet dat echter niet zeker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan