Uitgerekte pixels/vertices in games en ruis in video's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trancilian

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Hoi ik zit met een probleem,

Wanneer ik sommige spellen speel, waaronder Racedriver Grid, Batman Arkham Asylum en Crysis 2 dan worden na enige tijd spelen de pixels uitgerekt naar hoeken van mijn scherm en ontstaat er distortion (zie foto).
wtf.jpg

als ik vervolgens bijvoorbeeld op youtube een video wil kijken dan zitten er allemaal kleine witte stipjes door het beeld (net als de ruis in oude zwart wit films), zelfs de grote thumbnails in verkenner hebben er dan last van.

Het probleem ontstaat steeds na enkele tijd en wordt dan steeds erger.

een ander probleem, wat misschien gerelateerd is aan deze, is dat de spellen GTA IV en Star Wars force unleashed 2 heel erg traag zijn ongeacht de grafische instellingen, terwijl ze voorheen gewoon vloeiend speelden.

Heeft iemand enig idee wat deze problemen kan veroorzaken? Is het kapotte hardware, crashende software/drivers, virus...

Mijn pc is zo'n 2 a 3 jaar oud met onderstaande specs:

Intel Core2 Quad Q9550 s775 2.8Ghz
8 gig ram
Maxtor DiamondMax 22 500GB S-ATA II 32MB Cache
Zalman ZM600-HP PSU 600Watt
Asus EAH 4870 512MB GDDR5 2x DVI, TV-out, PCIe 2.0
Gigabyte Triton Tower noPSU 3x120mm Fan ATX 5x 5.25 2x 3.5
Asus P5QL-E ATX,P43.DDR2,PCIe
Microsoft Windows Vista Home Premium 64Bit DVD NL SP1

bij voorbaat heel erg bedankt voor jullie hulp:thumb:

Laatst bewerkt:
Het eerste wat ik zou doen is de nieuwste drivers voor je videokaart installeren en dan eens kijken of het probleem nog steeds bestaat.

Grioeten Marcel

Hoe zit het met de airflow in je kast? Dit kan ook een warmte probleem zijn.

Ik dacht dat ik de drivers al een keer geprobeerd had, maar toch nog maar eens een keer geprobeerd en dit keer voor herinstallatie de oude drivers eerst verwijderd. GTA is nu weer speelbaar, al moet ik de instellingen wel lager doen dan een jaar geleden. Ik ga vanavond de andere spellen testen en mijn kast openschroeven om de airflow te checken.

Ik heb sindsdien met crysis 2 geen problemen meer gehad, dus ik denk dat nieuwe drivers het probleem hebben opgelost.

correctie. Ik heb zojuist gta IV een tijdje zitten spelen, en daar kwamen de uitgerekte pixels en distortion na een uurtje ook in voor. Tot een punt dat het spel vastliep, waarop ik control-alt-del deed en toen ik weer terug alt-tabte was het weer weg voor een paar minuten. De geupdate drivers lijken het probleem verminderd te hebben, maar niet opgelost.

iemand ideeën?

Ik zal zondag de temperatuur checken. Ben vandaag helaas pas na middernacht thuis.

+ hoe zijn de temperaturen van je kaart als je aan het gamen bent?

Iets later dan beloofd. Ik heb vandaag de kast even opengeschroefd. Hij was best wel warm en er zat heel veel stof in de ventilator van de videokaart en de processor. Ik heb het er met een buigdingetjetieripgeval er voorzichtig tussenuit gepulkt. Het resultaat was een behoorlijke berg stof. Het zou kunnen dat de ventilator geblokkeerd was, maar krijg ik dan niet een melding? (al had ik vorige maand wel een paar bluescreens met windows opstartproblemen als gevolg).

Left 4 Dead 2, waar ik voorheen nooit problemen mee heb gehad gaf afgelopen week hetzelfde probleem als eerder genoemde spellen.
Ik hoop dat nu hij weer een beetje stofvrij is het weer gewoon doet. Als ik komende dagen weer problemen heb laat ik het hieronder weten.

sinds ik de kast stofvrij heb gemaakt heb ik geen problemen meer gehad met mijn videokaart. Heel erg bedankt voor de hulp iedereen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan