• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitklapbaar menu aan knoppen koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jay305

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2018
Goedendag allemaal,
Ik wil door middel van op een knop te drukken het uitklapbare menu gebruiken dus de plusjes aan de linkerkant van het scherm aan de knoppen koppelen.
Ik kom er niet uit kan iemand me helpen?

Bekijk bijlage pons lijst.xlsx (002).xlsm

Met vriendelijke groet,

Jay

uitklapmenu's of overzichtsknoppen doen niks meer en niks minder dan rijen tonen of verbergen in VBA kun je dus gewoon per knop een code maken die de benodigde rijen toont of verbergt

dus bij 2 stroken
Code:
Rows(12).EntireRow.Hidden = False
Rows(14).EntireRow.Hidden = False

je zou ook nog een herstel knop kunnen maken zodat alle stroken weer verborgen worden en dan zouden die overzichtsknoppen wel aangestuurd kunnen worden

met

Code:
    ActiveSheet.Outline.ShowLevels RowLevels:=1

dan worden alle getoonde rijen in het overzichtsbereik ingeklapt / verborgen

Als alternatief voor 10 knoppen om 1 tot 10 stroken te kunnen tonen een invulveld gemaakt met een event macro worksheet_change die op basis van het ingevulde getal het juiste aantal regels toont

Dit is die code. zie bijlage voor het invullen
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$R$3" Then
    If Target > 0 Then
        For rw = 12 To 10 + [R3].Value * 2 Step 2
            Rows(rw).EntireRow.Hidden = False
        Next rw
    Else
        For rw = 12 To 30 Step 2
            Rows(rw).EntireRow.Hidden = True
        Next rw
    End If
End If
End Sub

Aan het invulveld zit een gegevensvalidatie die voor 1 pons per strook tabblad de invoer 1 tm 10 (en leeg) toestaat

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan