• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Uitkomst formule -0 wijzigen in 0

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor de Snor

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2001
Het bestand bevat 2 kolommen nl. oud en nieuw, dit zijn uitkomsten van formules, weergegeven als getal zonder cijfers achter de komma. Dit geld ook voor de 3e kolom waar het vershil van de 2 eerste kolommen wordt berekend. In de uitkomst van het verschil komt de waarde -0 voor, deze zou ik graag willen zien als 0 zonder min teken. Graag wil ik dan de velden met inhoud 0 of groter zwart gekleurd willen zien en alles wat kleiner is dan O in het rood in de 3e kolom. Nu lukt me dit niet met voorwaardelijke opmaak. Wie kan mij hierbij helpen?

Bijlagen

Kolom B zou je ook kunnen afronden naar een getal zonder cijfers achter de komma.

=IF(SUM(B4-A4)<0;0;B4-A4)
=MAX(B4-A4;0)

Wat zijn de afrondingsregels voor het spel?
want -0 em 0 hebben allebei informatiewaarde -0 betekent dat de waarde tussen -0,49999 en 0 ligt
terwijl 0 betekent dat de waarde tussen 0 en 0,4999999 ligt. voordat naar 1 of -1 wordt gegaan.

Als normale afrondingsregels gelden dan kun je de formule =AFRONDEN(B4-A4;0) gebruiken en dan zal er nooit een -0 verschijnen en -1 wordt rood op met de opmaak die je al had ingesteld
je hebt daar geen voorwaardelijke opmaak voor nodig.

Heren bedankt voor de snelle reacties, in het bijzonder RoelJongman. Het Afronden naar 0 van de 2e kolom gaf het gewenste resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan