• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitkomst formule gebruiken als teller

Status
Niet open voor verdere reacties.

dezwakke2

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2006
Ik heb een vraag die ik, indien mogelijk, zonder VB wil oplossen want ik kom er niet uit :o en mijn vraag is:

Ik wil een spreadsheet gaan maken met 15 tabbladen te weten:
tabblad Max (het blad met alle benodigde parameters)
tabblad 1-2
tabblad 3-4
t/m
tabblad 27-28

In tabblad 1-2 komen 4 verwijzingen naar Max zoals:
A1 =Max!$A$1 omdat daar altijd de maximale waarde staat
B1 =Max!B1
C1 =Max!C1
D1 =Max!D1
Er komt dan bijvoorbeeld in die cellen van tabblad 1-2 te staan:
A1 B1 C1 D1
33 22 XX ZZ

In het volgende tabblad 3-4 wil ik met een formule er voor zorgen dat de verwijzing in B1, is Max!B1, automatisch wordt opgehoogd naar Max!B2.
Ik heb ik de zaak als volgt gemaakt:
=TEKST.SAMENVOEGEN("=Max!";"B";B1) en het resultaat is dan ‘=Max!B22’
Nu wil ik de uitkomst van die formule gebruiken om de waarde van Max!B22 op te halen en in cel B1 van tabblad 3-4 te plaatsen.

Ik hoop dat dit voor jou een eenvoudig probleempje is en dat je er een oplossing voor hebt.
Alvast heel erg bedankt voor je reactie :thumb:
m.vr.gr.
Snokko

Ik heb een vraag die ik, indien mogelijk, zonder VB wil oplossen want ik kom er niet uit :o en mijn vraag is:

Ik wil een spreadsheet gaan maken met 15 tabbladen te weten:
tabblad Max (het blad met alle benodigde parameters)

In het volgende tabblad 3-4 wil ik met een formule er voor zorgen dat de verwijzing in B1, is Max!B1, automatisch wordt opgehoogd naar Max!B2.
Ik heb ik de zaak als volgt gemaakt:
=TEKST.SAMENVOEGEN("=Max!";"B";B1) en het resultaat is dan ‘=Max!B22’
Nu wil ik de uitkomst van die formule gebruiken om de waarde van Max!B22 op te halen en in cel B1 van tabblad 3-4 te plaatsen.

Ik hoop dat dit voor jou een eenvoudig probleempje is en dat je er een oplossing voor hebt.
Alvast heel erg bedankt voor je reactie :thumb:
m.vr.gr.
Snokko

Het kan zijn dat dit gaat lukken , maar om 100 % respons te krijgen op je vraag met een dummy bestandje hier te plaasten zal dat zeker komen . Nu moeten de helpers eventueel alles gaan nabootsen om te testen .

Deze formule:

=TEKST.SAMENVOEGEN("=Max!";"B";B1)

kan je niet in cel B1 zetten, aangezien B1 reeds in de formule voorkomt.

Is het deze B1 die 22 als uitkomst geeft?

in O1 staat de formule om het rijnummer te bepalen en in max staat een tabel

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan