• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitkomst klop niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoedje8

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Hoi, Ik ben bezig met urenlijsten te maken. Nu stuit ik echter op het probleem dat de uitkomst van de vermenigvuldiging volgens mij niet klopt. Het gaat om de berekeningen van K34 en F27. Volgens rekenmachine is de uitkomst hiervan 17:64 wat dan nog afgerond moet worden op 0,5 uur. Wat heb ik over het hoofd gezien.Ik Graag jullie hulp Helga

Bijlagen

En wat geeft excel dan aan als uitkomst? misschien kun je het bestand bijvoegen, zodat wij kunnnen zien wat er fout zit

Het bestand zit erbij als het goed is anders hier nogmaals. Is het niet zo dat ik via mijn postvak bericht moet krijgen dat er iemand heeft gereageerd?

Bijlagen

Geplaatst door hoedje8
Is het niet zo dat ik via mijn postvak bericht moet krijgen dat er iemand heeft gereageerd?
Die kun je instellen bij Profiel -> Aanpassen van opties en daar een vinkje zetten bij Gebruik 'Email Notificatie' Standaard?.

Als je een Tiscali e-mail adres hebt opgegeven kun je het echter wel vergeten. Zie hier.

Geplaatst door hoedje8
Hoi, Ik ben bezig met urenlijsten te maken. Nu stuit ik echter op het probleem dat de uitkomst van de vermenigvuldiging volgens mij niet klopt. Het gaat om de berekeningen van K34 en F27. Volgens rekenmachine is de uitkomst hiervan 17:64 wat dan nog afgerond moet worden op 0,5 uur. Wat heb ik over het hoofd gezien.Ik Graag jullie hulp Helga

ik zie eigenlijk niet goed waar de fout zit. Op het eerste gezicht zie ik geen fouten.

Kan je meer speciefiek zijn, welke berekening er moet gebeuren, dan kijk ik nog eens..

hypermaxx

hoi,

even geen excel bij de hand.
maar... staat de uur notitie goed

ga naar de cel waar de uitkomst moet komen
ga vervolgens naar celeigenschappen>>>>aangepast
en zet daar :mm ...staat meestal al in het lijstje bij aangepast.

Meestal gaat ie dan goed. weet niet of ik straks nog even tijd heb maar als werkt dit niet laat het dan weten..dan kijk ik er ASAP naar.

De :mm staat goed. De berekening is 196 (gewerkte uren) x 0.09 = 17:64 en dus niet 17:38 en zeker niet afgerond 12 uur (vakantie uren) althans volgens mijn rekenmachine. Helga

17:64 is 17:38 !!!
1 uur is 60 min --> als 100 --> 64 is, dan 60 is x

x=60*64/100

x=38.4

kortom 0.64 uur is 38.4 minuten

Groeten, NuMan

Laatst bewerkt:
Ok maar het het is toch vreemd dat verder alle berekeningen goed gaan. Houdt dit dan in dat ik deze berekening niet kan toepassen in mijn lijsten. Hoe moet ik dit dan oplossen ? Helga

Even opnieuw:
17,64 uur is 17 uur en 38 min.
Alle berekeningen is goed in bestand "urenklarleg v1.1.xls". Incl. de berekeningen van K34 en F27.
Zie ook bijlage.
Succes

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ok Hartstikke bedankt nu kan ik verder. Ik had de uur berekening niet op 24 (uur) gedaan. Helga:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan