• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitkomst moet 1 cijfer naar beneden

Status
Niet open voor verdere reacties.

stoomfluit

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Hallo Forumleden
In mijn Bar programma worden de bekers geteld aan de aantal koffie of frisdrank
Nu wordt de koffie beker die ze bij de eerste koffie gehaald hebben weer gebruikt bij de tweede bekers koffie
Dus als ik dan dit noteer in de lijst zou ik graag dat dit niet wordt bijgeteld bij de bekers.
de formule die ik nu gebruik is =SOM(E8:F8)+SOM(H8:L8)+ALS(E8=0;0;-1)
Maar nu geeft hij bij de eerste beker koffie geen beker in de lijst bij de tweede koffie komt er een 1 te staan
maar dit moet hij ook doen als er maar 1 bekers wordt gebruikt.
Dus bij 1 beker koffie een 1 en bij de tweede bekers koffie ook een 1 in de lijst.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeer doe
Heb het bestand bijgevoegd Bekijk bijlage (1)16-7_ Bartest_V1.3-4.xlsm
Bladbeveiliging is Klaas

Zoiets?
Code:
=AANTAL(E8:F8)+AANTAL(H8:L8)

Dus moeten ze eerst een koffie drinken, geen thee of frisdrank.:p
Hoe zit het als ze een andere drank nemen, drinken ze steeds uit de zelfde beker?

Laatst bewerkt:
Nog even een puntje om over na te denken.
Indien men een koffie besteld krijgt je een suiker en melkje bij. wat als men deze er niet bij moeten ? dan klopt de voorraad niet meer.

Ja dat klop, maar helemaal 100% zal het toch niet kloppen, maar heb de leden een vragen lijst gestuurd, en gevraagd hoe ze de koffie en thee drinken dit geld ook voor de frisdrank en met deze gegeven pas ik de formules aan.
Voor de thee gebruiken we glazen koppen voor, Dus hoef ik alleen maar te weten of ze suiker gebruiken of niet
De Frisdrank hebben we in blikjes, maar er zijn ook leden die graag een beker er bij willen hebben.

Maar bij het testen van het programma komen nog wel meer vragen denk ik zo

Zo heb ik nog een vraagje? Ik werk nu op mijn pc in huis en heb daar een D: schijf in zitten en het programma schrijf de gegevens naar de D: schijf zodat ik dat het aangegeven en dat werk goed.
Maar op de vereniging gebruik ik een laptop met een stick
Nu wil ik de stick ook gebruiken op mijn pc maar dan krijgt hij een andere letter dan op mijn Laptop
Hoe kan ik dat opvangen zodat ik op bij de pc,s mijn gegeven in de zelfde map kan sturen.

Groetjes
Klaas

Nu wordt de koffie beker die ze bij de eerste koffie gehaald hebben weer gebruikt bij de tweede bekers koffie
Dus als ik dan dit noteer in de lijst zou ik graag dat dit niet wordt bijgeteld bij de bekers.

Op een andere Excel site waar je ook met het "Bar" programmaatje bezig was,
moesten het aantal bekers wel gelijk zijn aan het aantal koffie en thee.

Weet je het nu wel zeker?

Beste Mega Senior

Ja dat klopt ,Maar ben nu bezig om de kleinere verbeteringen in deze bar programma te maken. en die drink bekers is er 1 van
Helemaal 100% zal deze bar programma toch wel niet worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan