• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitkomst naar ander tabblad schrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Hallo,

Ik zou het volgende willen, alleen vraag ik mij af of dat wel kan.

Een voorbeeld:

cel A1 en B1 wordt dmv een formule in C1 bij elkaar berekend. Het resultaat laat ik zien in een andere tabblad (dat is een tabblad waarin ik al mijn overzichten heen schrijf in een cel, bijv. D1)
De volgende dag worden er weer waardes ingevuld maar nu in A2 en B2. Deze waardes worden ook weer dmv een formule berekend.
De uitkomst komt dan in cel C2. Deze waarde moet dus in tabblad overzichten in cel D1 komen
En zo gaat het elke dag verder.

Wat ik wil is dat ik in mijn tabblad overzichten, de nieuwe waarde terug ziet.
Het moeilijke is dus dat de cel veranderd. Dus ik kan niet naar een cel verwijzen.

Ik heb er ook een voorbeeld bestandje toegevoegd.
De nieuwe uitkomst moet dus overgenomen worden in tabblad overzichten, in cel D1

Is dit überhaupt mogelijk?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja, als je telkens de laatst ingevulde waarde wilt hebben, dan kan dat met:
Code:
=INDEX(Blad1!C:C;AANTALARG(Blad1!C:C))
Voorwaarde is dat er geen tussenliggende lege cellen in kolom C voorkomen.

Bedankt voor het meedenken.

Echter als ik deze formule in cel D1 invul, in tabblad overzichten, dan komt er "#WAARDE!

Wat doe ik fout?

De formules in kolom C lopen nog verder door naar beneden, en gelden daardoor als "argument" voor AANTALARG.
(Alleen krijg ik nog geen # WAARDE).

Hoe dan ook, de volgende formule in het voorbeeldbestand werkt:
Code:
=INDEX(invulblad!C:C;AANTAL(invulblad!C:C))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan