• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitkomst van tekst samenvoegen zonder de cellen met een spatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grandesourier

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2019
Berichten
7
Goedemorgen allemaal,
ik heb een cel met daarin een spatie en een cel met mogelijk een waarde. In deze situatie is de waarde een 4 cijferig getal. In totaal kunnen het 360 cellen zijn waarin een getal staat.

Huidige werkwijze
ik voeg beide cellen samen waardoor ik een opsomming krijg van de 4 cijferige getallen met daartussen netjes een spatie. Probleem is echter dat wanneer er bijvoorbeeld in de eerste 20 cellen geen getallen staan hij in 'het overzicht' (cellen samengevoegd) eerst alle 'spaties' laat zien. Ook alle lege cellen na het getal tot het volgende getal zijn voorzien van leegtes.

Voorbeeld
2011......................................................................2020 2021 2022.........................................................................................................2040 2041.................2047

denk de puntjes even weg maar die moest ik plaatsen omdat binnen dit forum de getallen alsnog netjes achter elkaar komen te staan.

Concrete vraag
ik wil graag een samenvoeging van de cellen maar dan zonder de lege cellen zodat ik netjes achter elkaar de 4 cijferige getallen heb staan met een spatie ertussen zodat het goed leesbaar is.

Alvast hartelijk dank voor de moeite.
 
2011......................................................................2020 2021 2022.........................................................................................................2040 2041.................2047

denk de puntjes even weg maar die moest ik plaatsen omdat binnen dit forum de getallen alsnog netjes achter elkaar komen te staan.

Zet die tekst in codetags om dat te voorkomen.
Plaats tevens een voorbeeld document.
 
Kijk eens naar de SPATIES.WISSEN functie. Ook is er een nieuwe functie om tekst samen te voegen die lege cellen kan negeren, maar daarvoor moet je Office 365 hebben.
 
Bedoel je dit?
p.s. Samenvoegde cellen in excel is nooit een goed idee
 

Bijlagen

  • Samenvoegensheet (1).xlsx
    15,8 KB · Weergaven: 24
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan