• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitleg bij onderdeel

Status
Niet open voor verdere reacties.

kloosterofobie

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2005
Ik wil via een te selecteren cel een uitlegbox laten zien. Is dit mogelijk?

Ik ben zelf al bezig geweest en ben tot dit gekomen:

Private Sub Uitlegvraag1()
If Sheets("Inventarisatie MILIEU").Range("e9").Click Then

strprompt = "Geef aan welke doelgroep de voorkeur heeft voor ontwikkeling van nieuwe projecten. Meerdere antwoorden mogelijk." _

MsgBox strprompt, vbInformation, "Uitleg bij vraag 1"
End If

End Sub

Iemand een oplossing??

Jeroen

Een veel eenvoudiger oplossing dan met een macro (waar je een worksheet-event van zou moeten maken om de uitleg te tonen als de cel wordt geselecteerd), is om aan de cel een opmerking (die zichtbaar wordt als de cel wordt aangwezen) of een invoerbericht (dat zichtbaar wordt als de cel wordt geselecteerd) toe te voegen.

franç.

richard1970 zei:
En dat doe je via Data - Valideren - Invoerbericht.;)
Ja, voor het invoerbericht.
En voor voor de opmerking: met de rechtermuisknop op een cel klikken en dan kiezen: Opmerking invoegen.

franç.

Ja dat weet ik. Maar omdat mijn vragen dicht op elkaar staan wordt dat er onduidelijk. Dus daarom wou ik dat doen door middel van een msgBox

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$E$9" Then
strprompt = "Geef aan welke doelgroep de voorkeur heeft voor ontwikkeling van nieuwe projecten. Meerdere antwoorden mogelijk." _

MsgBox strprompt, vbInformation, "Uitleg bij vraag 1"
End If

End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan