Hallo
In een eerder topic had ik een vraag m.b.t. voorwaardelijk opmaak via VBA.
VenA had een oplossing die prima werkt in het test sheetje wat ik meezond.
Ik heb het vetaald naar de werkelijke sheet (die ik helas niet kan publiceren, en daar doet de code niet alles zoals ik het wil.
Ik probeer dus de code te lezen maar heb dan toch wat vragen. Wie wil mij die uitleggen?
De code is:
Ik heb Worksheet_change veranderd in Worksheet_selectionchange. Volgens mij maakt dat geen verschil alleen zie ik nu de verschillen direct in de sheet terug
Het deel waar deze code op van toepassing is hier H2:AA19 Dat heb ik bij mij dus aangepast.
Maar dan, "Set r = Cells(.Row, 8).Resize(, 20)". Ik begrijp de r! maar vraag mij af waarom elke rij vanaf kolom 8 aangepast wordt naar kolom 20. Althans zo lees ik het maar dat klopt dus niet.
Bovendien telt die 8 hier vanaf kolom A of van de 1e van de range dus kolom H?
De rest begrijp ik wel maar ik het bij mijn eigen sheet aangepast en krijg nu niet de correct aantallen aftrekscores doorgehaald
Het eerdere topic is
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/925859-Voorwaardelijk-opmaak-of-VBA-in-een-tabel
Thanks for helping
In een eerder topic had ik een vraag m.b.t. voorwaardelijk opmaak via VBA.
VenA had een oplossing die prima werkt in het test sheetje wat ik meezond.
Ik heb het vetaald naar de werkelijke sheet (die ik helas niet kan publiceren, en daar doet de code niet alles zoals ik het wil.
Ik probeer dus de code te lezen maar heb dan toch wat vragen. Wie wil mij die uitleggen?
De code is:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("H2:AA19")) Is Nothing And Target.Count = 1 Then
With Target
Set r = Cells(.Row, 8).Resize(, 20)
r.Font.Strikethrough = 0
For j = 1 To Cells(.Row, 4)
For Each cl In r
If cl = Application.Large(r, j) Then
t = t + 1
If t <= Cells(.Row, 4) Then cl.Font.Strikethrough = -1 Else Exit Sub
End If
Next cl
Next j
End With
End If
End Sub
Ik heb Worksheet_change veranderd in Worksheet_selectionchange. Volgens mij maakt dat geen verschil alleen zie ik nu de verschillen direct in de sheet terug
Het deel waar deze code op van toepassing is hier H2:AA19 Dat heb ik bij mij dus aangepast.
Maar dan, "Set r = Cells(.Row, 8).Resize(, 20)". Ik begrijp de r! maar vraag mij af waarom elke rij vanaf kolom 8 aangepast wordt naar kolom 20. Althans zo lees ik het maar dat klopt dus niet.
Bovendien telt die 8 hier vanaf kolom A of van de 1e van de range dus kolom H?
De rest begrijp ik wel maar ik het bij mijn eigen sheet aangepast en krijg nu niet de correct aantallen aftrekscores doorgehaald
Het eerdere topic is
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/925859-Voorwaardelijk-opmaak-of-VBA-in-een-tabel
Thanks for helping