• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitleg m.b.t. VBA Code

Status
Niet open voor verdere reacties.

novec

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2009
Hallo

In een eerder topic had ik een vraag m.b.t. voorwaardelijk opmaak via VBA.
VenA had een oplossing die prima werkt in het test sheetje wat ik meezond.
Ik heb het vetaald naar de werkelijke sheet (die ik helas niet kan publiceren, en daar doet de code niet alles zoals ik het wil.
Ik probeer dus de code te lezen maar heb dan toch wat vragen. Wie wil mij die uitleggen?

De code is:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Not Intersect(Target, Range("H2:AA19")) Is Nothing And Target.Count = 1 Then
    With Target
      Set r = Cells(.Row, 8).Resize(, 20)
      r.Font.Strikethrough = 0
      For j = 1 To Cells(.Row, 4)
        For Each cl In r
          If cl = Application.Large(r, j) Then
            t = t + 1
            If t <= Cells(.Row, 4) Then cl.Font.Strikethrough = -1 Else Exit Sub
          End If
        Next cl
      Next j
    End With
  End If
End Sub

Ik heb Worksheet_change veranderd in Worksheet_selectionchange. Volgens mij maakt dat geen verschil alleen zie ik nu de verschillen direct in de sheet terug

Het deel waar deze code op van toepassing is hier H2:AA19 Dat heb ik bij mij dus aangepast.
Maar dan, "Set r = Cells(.Row, 8).Resize(, 20)". Ik begrijp de r! maar vraag mij af waarom elke rij vanaf kolom 8 aangepast wordt naar kolom 20. Althans zo lees ik het maar dat klopt dus niet.
Bovendien telt die 8 hier vanaf kolom A of van de 1e van de range dus kolom H?

De rest begrijp ik wel maar ik het bij mijn eigen sheet aangepast en krijg nu niet de correct aantallen aftrekscores doorgehaald

Het eerdere topic is
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/925859-Voorwaardelijk-opmaak-of-VBA-in-een-tabel

Thanks for helping

maar ik het bij mijn eigen sheet aangepast
Waar blijft dan een gelijkend vb van uw eigen sheet????????????????
Zo zie je maar weer dat een flut voorbeeld alleen extra werk meebrengt voor de helpers.
Als ik uw vraagje goed doorlees is het tijd dat je begint met het boekje VBA voor Dummies aan te schaffen.

Set r = Cells(.Row, 8).Resize(, 20)
Kolom 8 wordt niet aangepast.
In r zit dan van de regel .Row de kolommen H(8) t/m AA(8+20)

Ik heb Worksheet_change veranderd in Worksheet_selectionchange
Dat heeft natuurlijk geen enkele zin omdat het 2 totaal verschillende events zijn.

Laatst bewerkt:
Bedankt Edmoor
Daar kom ik verder mee.

Aan het antwoord van gast0660 heb ik natuurlijk weinig. Ik heb uitgelegd waarom ik de basis sheet niet bijgevoegd.
VBA voor dummies heb ik uit hoor!!!
Dank voor je opbouwend commentaar. Worden we allemaal veel wijzer van.

groet en dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan