uitleg over PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker56

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Berichten
884
Hallo

in de ene advertentistaat

computer1: Intel Pentium 4 2,8 GHz processor

en in de andere

computer2: AMD Athlon 3000+ XP processor

maar hoeveel (pentium) is computer 2

en wat betekend nou 2,8 GHz processor is dat de centraleverwerkings eenheid (cpu)???

en is de cpu ook de kloksnelheid??
 
Laatst bewerkt:
een AMD 3000+ is zo'n beetje te vergelijken met een Intel Pentium 2,6 of 2,7, dat is moeilijk te zeggen.

2,8 GHz is 2800 Mhz en dat is een hele mooie processor:thumb:

Bedoel je dit?

Greetz,
Hans
 
Verplaatst van diversen naar een plaats die veel logischer is: hardware/systeem

In het vervolg een betere sectie zoeken
 
ja, maar staat

2800 Mhz voor de kloksnelheid of verwerkingssnellheid(cpu) ???
 
ik weet haast zeker dat dat kloksnelheid is:)
 
Kloksnelheid

Dit is de interne klokfrequentie waarop de processor draait. Hoe hoger het getal, hoe sneller de rekensnelheid. (MHz). Snelheid waarmee een processor een kleinste stap kan maken. Bepaalt het aantal pulsen per seconde waarmee de processor wordt aangestuurd. De klok is een stukje kwartskristal dat met regelmatige tussenpozen een klein stroomstootje door de processor en andere pc-onderdelen leidt. De snelheid wordt uitgedrukt in megahertz (MHz) Het is een belangrijke maat voor de snelheid van een computer. Bij 10 MHz. maakt een processor (8086) dus 10 miljoen stappen, hetgeen ongeveer 500.000 instructies zijn. De belangrijkste maat voor de snelheid van een 486-PC, wordt uitgedrukt in Megahertz en geeft het aantal handelingen aan dat de processor per seconde uitvoert. Bij een DX- of SX-model werkt de rest van de pc ook op die snelheid, maar ziet u het achtervoegsel /2 of /4, dan werkt de rest van het systeem op de helft of een derde van die snelheid.

BRON
 
Laatst bewerkt:
CPU staat voor Central Processing Unit, dat vertaal je wel zo ongeveer met Centraal verwerkings onderdeel:)))

Verwerkingssnelheid van je computer is simpel gezegd afhankelijk van het onderdeel met de meest lage verwekingssnelheid.

Ik bedoel een snelle cpu is leuk, maar met 64mb intern geheugen misschien wat overdreven.
Die kloksnelheid zegt inderdaad iets over de verwerkingssnelheid van de CPU, niet van de PC, maar ga er maar vanuit dat in complete pc's (Dell, HP) de regel geldt, hoe hoger de CPU hoe sneller de PC


De snelheden die Pentium gebruikt zijn de kloksnelheden van de processor.
AMD heeft ook processoren maar die zijn anders opgebouwd. Hun actuele kloksnelheden liggen lager (mijn 2500 barton draait op 1833MHZ).
Echter de prestaties zijn vergelijkbaar. Om er voor te zorgen dat wij als gebruiker hier inzicht in hebben hebben ze bij AMD een rating toegepast, zodat de twee CPU's met elkaar te vergelijken zijn. (puur marketing tool)

Dus in principe moet je een Pentium 2.8 vergelijken met een Athlon 2800.
Al moet ik zeggen dat ik voor de Athon zou gaan.
 
even me bericht aanpassen:

hallo

begrijp ik het goed dat:

2800 Mhz voor de kloksnelheid staat (klokchip)

de processor is dan gewoon 468, pentium 1,2,3,4, AMD.....

maar hoe zie ik hoe groot de cpu is? of is de cpu de processor????

TOCH??
 
Laatst bewerkt:
Het getal 2800 zeg inderdaad iets over de kloksnelheid.
De snelheid van de processor heet kloksnelheid, dit zijn dus twee dezelfde dingen.
De volgende termen:
kloksnelheid
verwerkingssnelheid van je CPU
rekensnelheid

betekenen allemaal het zelfde.

Maar ik begreep dat je twee advertenties had gezien. BEn je van plan om iets aan te schaffen? Wat stond er nog meer in die advertentie, als je op zoek bent naar een nieuwe pc, dan kunnen we je wellicht daar mee helpen...
 

2800 Mhz voor de kloksnelheid staat (klokchip)

Dat is de snelheid van de processor. 2800 Mhz is sneller dan 2500 Mhz, maar langzamer dan 3000 Mhz.


de processor is dan gewoon 468, pentium 1,2,3,4, AMD.....

Dit zijn verschillende typen processoren, elk met hun eigen architectuur. Bijvoorbeeld de ene auto heeft een 1.6 benzinemotor en de andere een 2.0 dieselmotor. Maar die benzinemotor rijdt harder dan de diesel, omdat hij gemaakt is voor snelheid.

Maar hoe hard die motoren rijden, is afhankelijk van hoe diep je het gaspedaal intrapt (de kloksnelheid, 2800 Mhz gaat sneller dan 2500 Mhz).


maar hoe zie ik hoe groot de cpu is? of is de cpu de processor????

De cpu is de processor. Ook wel cve genoemd (centrale verwerkings eenheid).

Let wel, er zijn nog meer factoren die de snelheid van een computer bepalen, omdat deze uit een aantal belangrijke onderdelen bestaat. Het langzaamste onderdeel bepaalt de snelheid.
 
Dus pentium is gewoon een verzamel naam voor de snelheid :D

en dat 2800 Mhz staat voor kloksnelheid, cpu enz.

dat is gewoon dat vierkanten blokje op je moederkast.
 
Pentium is geen verzamelnaam voor snelheid.
Intel maakt processoren(CPU's) en geeft deze de naam Pentium mee.
Zo zinn er ook Xeon CPU's van Intel.

Het vierkante blokje onder die fan, is inderdaad je processor(CPU)

Hieronder een afbeelding van AMD en Intel Pentium CPU's.
attachment.php
 

Bijlagen

  • cpu1.jpg
    cpu1.jpg
    16,5 KB · Weergaven: 301
Geplaatst door gebruiker56
oke dus een dat keline blokje op je processor is je cpu.
Dat kleine blokje is idd de CPU zelf, ook wel de Core genoemd.
 
Dus nu in 1 bericht samengevat hoop ik

het blokje op de processor is de cpu
de cpu (aantal mgh) regelt de kloksnelheid verwerkingssnelheid

nog beter gezegt de cpu is de processor.

en pentium is gewoon een naam voor de totalen snelheid ;)
 
Geplaatst door gebruiker56
pentium is gewoon een naam voor de totalen snelheid ;)
Bijna goed.
Pentium is gewoon een merk/type naam.:)
Heeft niks met snelheid te maken.
 
weer wat weizer is er een site dat iemand weet waar meer over snelheid enz wordt uit gelegt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan