• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitleg spreadsheet sylvester

Status
Niet open voor verdere reacties.

moohtjee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2010
Hi,

kan iemand mij informatie geven over de spreadsheet van Sylvester Ponte http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=860133,
ik vind het namelijk er top uitzien en zou het heel graag willen gebruiken, maar er zijn een paar dingen die ik niet snap...

-zijn de percentages hardcoded ; oftewel kan ik de uren en percentages in het onregelmatigheidstoeslag tabel zomaar aanpassen? (variabel?)
-waar staan die meerdere tijd in en tijd uit voor, op het eerste werkblad, pauzes? ik werk 8,5 uren per dag waarvan een halve uur niet wordt uitbetaald.. wordt dit dan ook berekend?

hieronder een voorbeeld van mijn toeslagen
unnamed.jpg
groeten en alvast bedankt :)

Laatst bewerkt door een moderator:
@moohtjee
Beter was geweest om een nieuwe vraagstelling te plaatsen met een linkje naar hier. Zo bereik je meer vrijwilligers (nu krijgen enkel deze personen die op dit draadje geantwoord hebben een berichtje).
Ik zou zeggen test het even naar jou model. Ik kan wel niet helpen met het model van Sylvester daar ik geen kennis heb van VBA. Die verschillende in en uit tijden zijn er wel om die pauzes uit te schakelen.
kan je misschien even je werktijden meer verduidelijken?

bij deze heb ik uw vraag een eigen plekje gegeven. Veel succes ermee! :thumb:

Het betreffende bestand heb ik ooit gemaakt.
Op het forum is dit bestand een eigen leven gaan leiden als: "Het bestand van Sylvester".
En terecht eigenlijk, want de MOTOR van het bestand is een functie die door Sylvester Ponten is geschreven.

De percentages kunnen aangepast worden op blad1
Ook op blad2 moeten de percentages en de bijbehorende werktijden aangepast worden.
Echter!!! Om aan jou wensen te voldoen (maandagmorgen heeft een ander percentage dan de andere werkdagen),
moest ook de code van Sylvester even aangepast worden.

In bijlage een eerste aanpassing.
- Zijn de percentages juist?
- Belgische of Nederlandse feestdagen?
- Hoe worden de feestdagen betaald? Zoals een zondag, of nog een ander percentage?

Bekijk bijlage Urenreg. met ort2(Nederl) (2).xlsm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan