Uitleg van 'niet afdrukbare tekens'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gustave

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Wanneer ik de 'niet weergeefbare tekens' weergeef (via de letter 'P' in spiegelbeeld, op de balk), dan zie ik onderaan in elke van de twee kolommen (in mijn document) een rondje staan, met daaromheen vier puntjes. Wat ik ook probeer, ik krijg dit niet 'ge-delete'. Weet iemand hoe wel?
En is er ergens een uitleg en verklaring te vinden van dit soort tekentjes?

Bvd

De tekens die je bedoelt zijn verborgen opmaakcodes. Wat die rondjes precies inhouden weet ik niet eens meer, maar die krijg je nooit weg. Je moet het zo zien: "onder" elk document van Word ligt als het ware een vel met codes, waarin gezegd wordt wat er moet gebeuren: Nieuwe regel, nieuwe alinea, nieuwe bladzijde, enz. Zoals de naam al zegt: ze zijn niet weergeefbaar, ze worden nooit afgedrukt. Die codes zijn erg handig voor drukkers trouwens.

Laatst bewerkt:
De tekens die je bedoelt zijn verborgen opmaakcodes. Wat die rondjes precies inhouden weet ik niet eens meer, maar die krijg je nooit weg. Je moet het zo zien: "onder" elk document van Word ligt als het ware een vel met codes, waarin gezegd wordt wat er moet gebeuren: Nieuwe regel, nieuwe alinea, nieuwe bladzijde, enz. Zoals de naam al zegt: ze zijn niet weergeefbaar, ze worden nooit afgedrukt. Die codes zijn erg handig voor drukkers trouwens.

Dank voor je uitleg. Een aantal van die opmaakcodes zijn begrijpelijk, maar juist dat rondje intrigeert mij. Tot nu toe heb ik daar nog nergens een beschrijving van gelezen.

Tekens voor: kolom?

Ik denk dat dit inderdaad met kolommen en tabellen e.d. te maken heeft. Er zijn meerdere variaties van dat rondje met 4 puntjes, zoals bv. een kleinere versie. Zie bijlage (als dat lukt...). Misschien kom ik er ooit nog wel eens achter wat het echt betekent. Verder is het niet belangrijk. Dank voor het meedenken.

Bijlagen

• +rondje.jpg
    +rondje.jpg
    30,3 KB · Weergaven: 182
Nog even deze tip: op deze site wordt aangegeven hoe je alle niet afdrukbare gegevens zichtbaar kunt maken.

Ja, daar was ik ook al terechtgekomen via Google. Maar er staat verder geen uitleg bij. Wat ik er wel uit heb kunnen halen, is, dat die rondjes 'alinea-markeringen' zijn.
Verder merkte ik, dat wanneer ik op die 'omgekeerde P' (in de balk) klik en die 'niet afdrukbare tekens' aan of uit zet, dat er dan automatisch wel of geen vinkje geplaatst wordt bij 'Alles' (in 'Opties', 'Weergave' en 'Niet-afdrukbare tekens'). Hopelijk begrijp je wat ik bedoel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan