frankvanwessel
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 6 jun 2008
Hallo,
ik wil graag een script schrijven, maar het lukt niet helemaal. Ik kan daarom jullie hulp goed gebruiken! Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik wil graag het volgende:
- een bestaande tabel uitlezen met een query
- met de uitgelezen waarden een andere tabel updaten (meerdere rijen!)
De resultaten wil ik dus niet op mijn scherm te zien.
Echter ik krijg de foutmelding dat:
Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /storage/mijndomein/users/111089/public/sites/www.rankingspel.nl/save.php on line 16
Warning: extract() [function.extract]: First argument should be an array in /storage/mijndomein/users/111089/public/sites/www.rankingspel.nl/save.php on line 17
Notice: Uninitialized string offset: 1 in /storage/mijndomein/users/111089/public/sites/www.rankingspel.nl/save.php on line 20
Wie kan me helpen?!
- Er wordt van de +/- 60 rijen, slechts 1 rij geupdate. Er werkt dus iets, maar lang niet alles!
- Extra info: ik lees op diverse forums dat warning over de mysql_fetch_array aangeeft dat een query niet klopt. De eerste query klopt en heb ik getest. De 2de wellicht niet.
Achterliggende gedachte:
Het idee is om een bepaalde status van de tabel maandelijks te bewaren en zo een ontwikkeling door de maanden heen zichtbaar te maken.
ik wil graag een script schrijven, maar het lukt niet helemaal. Ik kan daarom jullie hulp goed gebruiken! Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik wil graag het volgende:
- een bestaande tabel uitlezen met een query
- met de uitgelezen waarden een andere tabel updaten (meerdere rijen!)
De resultaten wil ik dus niet op mijn scherm te zien.
Echter ik krijg de foutmelding dat:
Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /storage/mijndomein/users/111089/public/sites/www.rankingspel.nl/save.php on line 16
Warning: extract() [function.extract]: First argument should be an array in /storage/mijndomein/users/111089/public/sites/www.rankingspel.nl/save.php on line 17
Notice: Uninitialized string offset: 1 in /storage/mijndomein/users/111089/public/sites/www.rankingspel.nl/save.php on line 20
Wie kan me helpen?!
- Er wordt van de +/- 60 rijen, slechts 1 rij geupdate. Er werkt dus iets, maar lang niet alles!
- Extra info: ik lees op diverse forums dat warning over de mysql_fetch_array aangeeft dat een query niet klopt. De eerste query klopt en heb ik getest. De 2de wellicht niet.
Achterliggende gedachte:
Het idee is om een bepaalde status van de tabel maandelijks te bewaren en zo een ontwikkeling door de maanden heen zichtbaar te maken.
PHP:
include ("connect.php");
$query = "select id, punten, business, (punten + punten + business) AS samen from gebruikers";
$result = mysql_query($query) or die('Error, couldnt execute query');
$nrows = mysql_num_rows($result);
$maandgetal = date("m");
$maandtekst = "maand";
$maand = $maandtekst.$maandgetal;
for ($i=0;$i<$nrows;$i++)
{
$row = mysql_fetch_array($result);
extract($row);
$samen2 = $samen/2;
$query = "Update gebruikers SET $maand = '$samen2[$i]' WHERE id = '$id[$i]' ";
$result = mysql_query($query) or die ("Couldn't execute query");