uitlijning Acces exportbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

lammertc

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Hallo
Ik ben bezig om een inleesbestand (asc) te maken met access XP, Dat is gelukt, maar...nu moeten de velden rechts zijn uitgelijnd, dit lukt me van geen kanten, alles blijft links uitgelijnd, zowel tekst als numeriek.
Wie heeft hier een simpele oplossing voor?

Kun je iets meer informatie geven?
Hoe maak je het bestand nu?
Hoe ziet het bestand er nu uit?
Hoe moet het bestand er uit zien?
Dan kunnen we misschien een oplossing voor je verzinnen.

Ik heb een Access XP database met omzetgegevens. Hieruit wil ik een inleesbestand maken voor CBS gegevens. Ik moet aanleveren in een bestand met vanaf startpositie zoveel tekens, dus rechts uitgelijnde vaste breedte velden. Nu heb ik in mijn bestanden kilo's en euro's met cijfers achter de komma, deze worden links uitgelijnd, en zijn dus niet in te lezen. ik moet hele kilo's en hele euro's inlezen. Als ik probeer de gegevens als tekst te exporteren (txt-asc-prn) blijven ze links uitgelijnd....
Als jij de oplossing weet om numerieke velden af te kappen ( round werkt dus niet) en deze rechts uit te lijnen, graag.
Neem de tijd want ik ga ff een weekje weg naar de zon.
Alvast bedankt als je iets weet
Lammert

wederom hallo

Zelfs Microsoft helpdesk stelt dat links uitlijnen in access niet kan, en stelt voor om Excel tussen te voegen, maar dat is geen oplossing, weet iemand het beter dan Ms??
Help mij aub

Programmeren!
Als je het wegschrijft als tekstveld kun je het wel rechts uitlijnen door spaties aan de voorkant toe te voegen.
Kun je een algemene functie voor maken.

Public Function fnLijnRechtsUit(mvarInvoer As Variant, mlngLengte As Long) As String
Dim strInvoer As String
Dim intLengte As Long

strInvoer = CStr(mvarInvoer)
Select Case Len(strInvoer)
Case Is > mlngLengte
MsgBox "Invoer heeft een grotere lengte als toegestaan", vbOKOnly + vbCritical, "VAUD"
strInvoer = "Helemaal VAUD"
Case mlngLengte
'Klaar, lengte invoer is gelijk aan gewenste lengte
Case Else
intLengte = Len(strInvoer)
Do While intLengte < mlngLengte
strInvoer = " " & strInvoer
intLengte = intLengte + 1
Loop
End Select

ExitFunction:
fnLijnRechtsUit = strInvoer
End Function

Deze functie roep je als volgt aan:

dim strResultaat as string
strResultaat = fnLijnRechtsUit("tessie", 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan