uitlog probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo

ik ben voor een vriend van me een script aan het aanpassen, (zeer slecht geschrefen maar wel te gebruiken) en nu krijg ik de hele tijd een error dat de tabel:
CREATE TABLE `pm`(
`id` INT(11) NOT NULL PRIMARY KEY AUTO_INCREMENT,
`from` VARCHAR(255) NOT NULL ,
`ipsender` VARCHAR(15) NOT NULL ,
`to` VARCHAR(255) NOT NULL ,
`date` VARCHAR(10) NOT NULL ,
`time` VARCHAR(8) NOT NULL ,
`sub` VARCHAR(255) NOT NULL ,
`mes` LONGTEXT NOT NULL ,
`read` VARCHAR(5) NOT NULL DEFAULT '0',
`alerted` INT(1) NOT NULL DEFAULT '0'
);
niet aangepasd kan worden... (dat heb ik dus ook in die SQL_admin gedaan en daar krijg ik de foutmelding: Kon query niet uitvoeren. MySQL foutmelding:
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'from = 'Lord__jeffrey', ipsender = '192.168.2.25', to = 'Lord__)

wat kan ik doen dat het wel werkt??? is de tabel verkeerd gemaakt???

ik hoop dat iemand mij kan helpen.... :tumb:

JB'tje

Laatst bewerkt:
dammn, 2e keer dat ik alles in moet typen...

hallo iedereen,

@JPeetje, ik heb me aangemeld op jou(w) mooie stats site, maar ik heb nog geen e-mailtje ontvangen...
ik denk dat ik mijn e-mailaddresss verkeerd heb geschrefen. wat moet ik doen??!!! :o

verder heb ik een nogal dom probleempje...
ik heb een button
PHP:
<?PHP echo '<input class=\'button\' type=\'button\' value=\'Message\'>'?>
en ik wil graag naar deze site:
PHP:
<?PHP echo @$_SESSION['websitenaam'].'/stats.php?messageID='.$userid1[$var];?>
de drie manieren die ik geprobeerd heb werken allemaal niet.... kan iemand mij vertellen hoe het wel werkt? :D

JB'tje :)

//EDIT:
waarom krijg ik een foutmelding dat het niet werkt terwijl het zeer goed werkt???
"There seems to have been a slight problem with the database. Please try again by pressing the refresh button in your browser.

An E-Mail has been dispatched to our Technical Staff, who you can also contact if the problem persists.

We apologise for any inconvenience
"

Geplaatst door JB'tje
(dat heb ik dus ook in die SQL_admin gedaan en daar krijg ik de foutmelding: Kon query niet uitvoeren. MySQL foutmelding:
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'from = 'Lord__jeffrey', ipsender = '192.168.2.25', to = 'Lord__)
Mijn eerste vraag is: Hoe kom jij aan SQL Admin ? :D
De oudere versies ben ik niet bepaald trots op, ze bevatten best wel een heel aantal bugs en de code is ook niet schitterend. SQL Admin 1.2 is bijna af ! :thumb::D
Maar dat terzijde, hoe ziet de query eruit die je wil uitvoeren ?
Ik kan trouwens wel een gokje doen waar het probleem ligt: 'from' is een gereserveerd woord in SQL (SELECT * FROM tabel).
wat kan ik doen dat het wel werkt??? is de tabel verkeerd gemaakt???
Kan, probeer die kolom 'from' eens te hernoemen :)

Geplaatst door JB'tje
@JPeetje, ik heb me aangemeld op jou(w) mooie stats site, maar ik heb nog geen e-mailtje ontvangen...
ik denk dat ik mijn e-mailaddresss verkeerd heb geschrefen. wat moet ik doen??!!! :o
Bij het loginformulier staat een linkje naar 'Activeringsmail niet ontvangen / kwijt ?' > *klik*.
Als je dan nog geen mailtje krijgt, stuur dan ff een mailtje naar jpeetje@n00bies.com met 't juiste emailadres :)

Voor dit soort vragen heb ik dus het forum opgezet, magoed :D
verder heb ik een nogal dom probleempje...
ik heb een button
PHP:
<?PHP echo '<input class=\'button\' type=\'button\' value=\'Message\'>'?>
en ik wil graag naar deze site:
PHP:
de drie manieren die ik geprobeerd heb werken allemaal niet.... kan iemand mij vertellen hoe het wel werkt? :D
header() ? Javascriptje ? Betere uitleg ? :p

Laatst bewerkt:
ja, hoe zou ik daar toch aan komen :) :)
sommige mensen die kunnen gewoon alles krijgen wat ze maar nodig hebben...

ik heb ongeveer een half jaar geleden die SQL admin van jou cooooole website gedownload, en ik gebruik hem nog dagelijks.... ja, er zitten nogal wat bugs in, maar als je SQL admin alleen gebruikt om gegevens snel uit te lezen, dan is het echt heel goed te gebruiken... (beter dan dat andere database beheer script, daar snap ik zeer weinig van en ik wil het ook niet snappen) de orginele .zip fille van SQL admin heb ik zelfs nog wel :D

toen ik 'from' hernoemd had ging hij zeuren over 'read' daarna over 'to' dus, alles naar NL vertalen en ik heb geen probleem meer...

@JPeetje, de mail komt eraan.....

header() ? Javascriptje ? Betere uitleg ? :p
eeh, ff denken... Betere uitleg? ja.

ik heb op een (3 stuks) buttons geplaatst en die moeten (indien je erop klikt) jou naar een andere site doorlinken. geen nieuwe pagina, maar gewoon het scherm waar je op dat moment in zit moet veranderen en een andere site geopend worden. ik heb dit al geprobeerd, maar werkt niet....
PHP:
<a href=" <?PHP echo @$_SESSION['websitenaam'].'/stats.php?messageID='.$userid1[$var];?>"><?PHP echo '<input class='button' type='button' value='Message'>'?></a> // let niet op fout gespelde woorden...
ik wil graag iets hebben dat snel is en niet al te lange code gebruikt, want, het komt ook op een pagina waar je 50 van die mooie buttons hebt, en als je dan voor elke button een stuk of 10 regeld hebt, dan gaat het laden nogal traag.... dus, het makkelijkste lijkt mij iets met "onclick"

dus, alles nog ff in 't kort:
je klikt op een knop, deze:
PHP:
<?PHP echo '<input class='button' type='button' value='Message'>'?>
en dan moet je doorgelinkt worden naar deze site:
PHP:
de $ en dergelijke worden goed ingevult.

alvast bedankt,

JB'tje :D *zucht*

ooh, ik wil een site zodanig beveiligen (een voor de admin) dat deze maar vanaf één computer gezien kan worden. ik weet niet helemaal hoe ik dat moet doen, ik zat te denken aan een paar codes van 60 tekens en een systeem dat jou internet provider onthoud en alleen mensen toelaat met die provider zou dit wat zijn? (zo ja, welke code kan de provider info krijgen.) of heeft iemand nog andere sugesties?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door JB'tje
sommige mensen die kunnen gewoon alles krijgen wat ze maar nodig hebben...
*uche* :rolleyes:
ik heb ongeveer een half jaar geleden die SQL admin van jou cooooole website gedownload
Aaaaahh, ok :)
en ik gebruik hem nog dagelijks.... ja, er zitten nogal wat bugs in, maar als je SQL admin alleen gebruikt om gegevens snel uit te lezen, dan is het echt heel goed te gebruiken... (beter dan dat andere database beheer script, daar snap ik zeer weinig van en ik wil het ook niet snappen)
Hehe, tof :thumb:
de orginele .zip fille van SQL admin heb ik zelfs nog wel :D
Die heb ik zelf niet eens meer :eek:.
toen ik 'from' hernoemd had ging hij zeuren over 'read' daarna over 'to' dus, alles naar NL vertalen en ik heb geen probleem meer...
Ke dan :thumb:
ik heb op een (3 stuks) buttons geplaatst en die moeten (indien je erop klikt) jou naar een andere site doorlinken. geen nieuwe pagina, maar gewoon het scherm waar je op dat moment in zit moet veranderen en een andere site geopend worden. ik heb dit al geprobeerd, maar werkt niet....
PHP:
<a href=" <?PHP echo @$_SESSION['websitenaam'].'/stats.php?messageID='.$userid1[$var];?>"><?PHP echo '<input class='button' type='button' value='Message'>'?></a> // let niet op fout gespelde woorden...
ik wil graag iets hebben dat snel is en niet al te lange code gebruikt, want, het komt ook op een pagina waar je 50 van die mooie buttons hebt, en als je dan voor elke button een stuk of 10 regeld hebt, dan gaat het laden nogal traag.... dus, het makkelijkste lijkt mij iets met "onclick"
Ooowww :)
Probeer het hier eens mee:
PHP:
<?PHP echo '<input class="button" type="button" value="Message" onclick="window.location.href=\'' . @$_SESSION['websitenaam'].'/stats.php?messageID='.$userid1[$var] . '\'" />'; ?>
Die @ voor $_SESSION dient om een eventuele notice te onderdrukken neem ik aan.

// Edit: Helpmij's reguliere expressies werken niet mee, maar dat moet \'' . @_SESSION ..... . '\'" /> zijn. Helpmij's regexp's nemen die \ niet goed mee.
ooh, ik wil een site zodanig beveiligen (een voor de admin) dat deze maar vanaf één computer gezien kan worden. ik weet niet helemaal hoe ik dat moet doen, ik zat te denken aan een paar codes van 60 tekens en een systeem dat jou internet provider onthoud en alleen mensen toelaat met die provider zou dit wat zijn? (zo ja, welke code kan de provider info krijgen.) of heeft iemand nog andere sugesties?
Hm. Als het voor mijzelf was, zou ik het op basis van IP-adres doen, mijn IP veranderd namelijk niet. Bij een veranderend zou ik een loginsysteem maken, provider info veranderd namelijk ook wanneer je IP veranderd.

Laatst bewerkt:
Die @ voor $_SESSION dient om een eventuele notice te onderdrukken neem ik aan.
jep, ik wil natuurlijk niet dat zomaar overal errors komen te staan.... onderdrukken met die hap..
ik heb zelfs een error.php pagina die heel mooi exit(); 'afdrukt'indien er iets fout gegaan is... aleen moet ik de site nog wel ff wat 'verbeteren' het checkd b.v. niet of alle benodigde sites wel bestaan of iets als dat...

Hm. Als het voor mijzelf was, zou ik het op basis van IP-adres doen, mijn IP veranderd namelijk niet. Bij een veranderend zou ik een loginsysteem maken, provider info veranderd namelijk ook wanneer je IP veranderd.
eeh, ja, dat is heeel goed mogelijk.... maar, hoe kam ik aan dat IP addres, hahahaha :p

alvast bedankt,

JB'tje

Geplaatst door JB'tje
jep, ik wil natuurlijk niet dat zomaar overal errors komen te staan.... onderdrukken met die hap..
Je kan ook isset() gebruiken, is wel zo netjes ;)
eeh, ja, dat is heeel goed mogelijk.... maar, hoe kam ik aan dat IP addres, hahahaha :p
FF vragen aan de admin wat zijn IP-adres is ;)

Geplaatst door JPeetje
Je kan ook isset() gebruiken, is wel zo netjes ;)

isset(), om geen foutmelding te krijgen? eeh, hoe kun je dat doen??? ik gebruik isset() alleen voor het gevl er op een button gedrukt kan worden!?
FF vragen aan de admin wat zijn IP-adres is ;)
hahaha, ik weet mijn eigen IP-adres wel, ik ben er al achter.... ik ben alle $_SERVER['**'] afgegaan en toen kwam ik bij "REMOTE_ADDR" en die gaf mijn IP, dus, ik weet de code al.

badankt. JB'tje

p.s. JPeetje, jij wil graag dat iedereen 'netjes' leert scripten, tenminste dat lijkt mij wel, als er hier op dit forum nou ergens een opsomming komt van de meest 'balangerijke' script regels om netjes te scripten... dan zou ik daar graag eens rond willen neuzen en leren...

@JPeetje, weet je nog een goede site voor javascript tutorials??? :thumb:

Geplaatst door JB'tje
isset(), om geen foutmelding te krijgen? eeh, hoe kun je dat doen??? ik gebruik isset() alleen voor het gevl er op een button gedrukt kan worden!?
PHP:
<?
echo "<input type=\"button\" class=\"button\" value=\"Message\" onclick=\"window.location.href='";
  if(isset($_SESSION['websitenaam']))
  {
  echo $_SESSION['websitenaam'];
  }
echo "/stats.php?messageID=" . $userid1[$var] . "'\" />";
?>
hahaha, ik weet mijn eigen IP-adres wel, ik ben er al achter.... ik ben alle $_SERVER['**'] afgegaan en toen kwam ik bij "REMOTE_ADDR" en die gaf mijn IP, dus, ik weet de code al.
Heel mooi :thumb:
p.s. JPeetje, jij wil graag dat iedereen 'netjes' leert scripten, tenminste dat lijkt mij wel, als er hier op dit forum nou ergens een opsomming komt van de meest 'balangerijke' script regels om netjes te scripten... dan zou ik daar graag eens rond willen neuzen en leren...
Ja, misschien moet ik eens een handleidinkje schrijven ... :D
@JPeetje, weet je nog een goede site voor javascript tutorials??? :thumb:
Uh, niet echt :D

Geplaatst door JPeetje
PHP:
<?
echo "<input type=\"button\" class=\"button\" value=\"Message\" onclick=\"window.location.href='";
  if(isset($_SESSION['websitenaam']))
  {
  echo $_SESSION['websitenaam'];
  }
echo "/stats.php?messageID=" . $userid1[$var] . "'\" />";
?>
ja, maar ik gebruik wel een paar honderd varriabelen....
als ik die allen ga testen op deze manier, dan moet ik wel eerst een totaal andere php script stijl aanleren...
ik maak nu (nog steeds) met dreamwaver een heleboel frames en daar ga ik alle varriabelen in afdrukken....
dus meer html dan php.... schrijf maar een handleidinkje, dan leer ik ook netjes scripten (i.v.p. alles te onderdrukken...)

JB'tje :D

Geplaatst door JB'tje
ja, maar ik gebruik wel een paar honderd varriabelen....
als ik die allen ga testen op deze manier, dan moet ik wel eerst een totaal andere php script stijl aanleren...
Nou, waar wacht je op ? :thumb::D
schrijf maar een handleidinkje, dan leer ik ook netjes scripten (i.v.p. alles te onderdrukken...)
Toegevoegd aan to do list :p

Toegevoegd aan to do list :P
nou, en daarom ben ik die sql_admin maar ff gaan doorlezen hoe jij, indien jij het hebt gemaakt, script.

ik kom geen enkele tabel tegen, nogal vraamd, en er word aleen maar gekeken naar foutmeldingen....
verder kom ik ook dit de hele tijd tegen:
b.v. $tpl->assign("tabellen","2");
het is geen code, maar een verweizig (denk ik) maar ik snap totaal niet waarheen en wat het resultaat is....
:confused:
zou je me dit ff, indien dat kan, willen uitleggem :D:D:D

JB'tje

Laatst bewerkt:
Smarty ;)

Hij's niet bepaald trots op de oudere versies van SQL Admin. Ik loop 'm al lekker aan z'n kop te zeuren dat ie de versie moet afronden waar die nu mee bezig is. Maar beloofd is beloofd dus voor januari zal SQL Admin II klaar zijn :D

Geplaatst door masterprut
Smarty ;)

Hij's niet bepaald trots op de oudere versies van SQL Admin.
ooh, ja , daar was hij niet trots op... nouja, wat maakt het ook uit hoe ik script, het is en blijft bacher... :)
Maar beloofd is beloofd dus voor januari zal SQL Admin II klaar zijn :D
:8-0: betekend dat dan NOG een jaar wachten!!! of gewoon 2 daagjes :)

nouja, ik wens je veel succes, JPeetje en ik zal je dit hele jaar niet meer storen.....

JB'tje :D

Die scripts van jou zijn idd bagger :D

Maar smarty was 'n template parser. met $tpl->assign('var', 'waarde'); kon ie in de template weer met {$var} ophalen :)

Maar smarty is ook bagger. Gewoon eigen template systeem maken :D

Geplaatst door JB'tje
[...] indien jij het hebt gemaakt [...]
Nee die credits zeggen dat 't door mij gemaakt is terwijl het eigenlijk door iemand anders is gemaakt :rolleyes::p
Ja ik heb 't gemaakt, maar wederom: De oudere versies zijn niet bepaald een prachtig staaltje scriptwerk, dus wacht nog ff een paar dagen tot dat de nieuwe versie af is ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan