Uitlopend beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiederikvH

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Ik weet niet precies wat de oorzaak is, maar ik heb af en toe last van uitlopend beeld. Hiermee bedoel ik dat er een soort schaduw rechts van elke vorm op het scherm is. Ligt dit aan het scherm of aan de beeldschermkaart? Ik heb al met verschillende frequenties, resoluties en kleurdieptes geprobeerd, maar dat gaf nooit echt een verbetering. En het is vooral wanneer de PC en dus ook het beeldscherm lang aan staan.

probeer eens een ander scherm of een andere videokaart...

Als mijn scherm een tijdje uit staat is het probleem er niet. Dus ik denk dat het aan het scherm ligt. Iemand een idee hoe het kan worden opgelost?

Ik ben trouwens geen knutselaar die altijd een extra beeldschermkaart of een extra scherm heeft ;)

Het lijkt me een bijna defect scherm.
Verlopen weerstanden / condensatoren zijn de boosdoeners.
Een reparatie hiervan is kostbaar.

Spaar maar vast voor een nieuwe...... :confused:

De functie DEGAUS zit bijna op elke monitor, daarmee wordt het achtergebleven magnetisch veld in theorie weggehaald, mischien dat dit heltp, anders denk ik zomaar dat hij enorm vies is van binnen, dit kun je uiteraard schoonmaken maar dan met grote voorzichtigheid.
De monitor moet minimaal een paar dagen uit het stopcontact worden gehaald, dan weet je zeker dat de hoogspanningstrafo echt leeg is, dan krijg je geen opdonders, lekker met de stofzuiger eens de boel ontstoffen kan af en toe geen kwaad.

Ik heb die degaus geprobeerd, maar het effect was van korte duur. Ik zal de stofzuiger dan maar al klaar stellen. Ik zit enkele dagen op m'n kot in Gent, lang genoeg om de strafo te laten leeglopen hoop ik. En als dat niet helpt... dan koop ik wel een spaarvarken.

Bedankt voor jullie raad alvast.

Een spaarvarken??? Kopen???? hoe wou je dat doen, als je trafo niet zou willen leeg laten lopen dat kan uitraard ook maar de kans dat je hem raakt of de buitenrand van de het beeldscherm aan de binnenkant is altijd groot aanwezig, ik weet uit ervaring dat het beste klappen kan geven, je kunt beter dronken zijn, dat voelt prettiger.

Ik heb met de volledige veiligheidsprocedure rekening gehouden. (Lees: JW red label gedronken) Even uitgezogen en hij doet het weer perfect. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan