Geplaatst door Mirandaonline
@@temptation
Wat versta je onder huis, tuin en keuken?
Wat kan het ene programma dan extra?
Winrar is door de gemeenschap als goed/het win32 package tool bestempelt, izarc is onbekender, freeware kan wat meer bestandstypes aan:
Izarc:
7-ZIP, A, ACE, ARC, ARJ, B64, BH, BZ2, BZA, CAB, CPIO, DEB,
ENC, GCA, GZ, GZA, HA, JAR, LHA, LIB, LZH, MBF, MIM, PAK, PK3, RAR, RPM, TAR, TAZ, TBZ, TGZ, TZ, UUE, WAR, XXE, YZ1, Z, ZIP, ZOO.
Winrar:
CAB, ARJ, LZH, TAR, GZ, TAR.GZ, BZ2, TAR.BZ2, ACE, UUE, JAR (Java Archive), ISO (ISO9660 - CD image)
Met huis tuin keuken bedoel ik de ondersteuning voor - UU/XX/MIME Encode/Decode - en - Encrypt files using Rijandael - AES (256-bits) encryption - die winrar niet heeft. Bepaald geen features die een basis gebruiker direct zal gaan gebruiken, daarom huis tuin en keuken. Izarc heeft dacht ik nog meer gekke dingen in huis, maar die zijn niet zo belangrijk IMO...
Verder ondervind ik met Izarc weleens dat bij het direct uitvoeren van bestanden vanuit een archive, de exe/msi(whatever) niet wil lopen en dat ik de bestanden eerst moet uitpakken, terwijl hetzelfde pakketje in winrar het vaak wel doet. Iets wat lastig kan zijn, maar als je het weet en er rekening mee houd...
Verder, niet onbelangrijk, kan izarc 7-zip bestanden aan, een formaat die met compressieverhoudingen momenteel op nr.1 staat.
Maar hier zou je opzich een tweede package manager voor kunnen kiezen, namelijk de officieele:
http://www.7-zip.org/
Wat je natuurlijk ook kan doen is beide een tijdje te proberen en kijken waar je het lekkerst mee werkt, das meestal het beste advies denk ik