uitprinten van uit schakelbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanzel

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2005
hoi allemaal,

Bij mij binnen de sportvereniging gaat het nogal amateuristisch als het gaat om leden te registreren.
Nu krijg je een excel-bestand door gestuurd wat erg onduidelijk is.

Om het wat makkelijker te maken heb ik me een beetje verdiept in Access. Kom alleen wat problemen tegen wat ik niet zosnel in mijn boek of internet kan vinden.

Probleem: Heb een rapport aangemaakt om etiketten af te drukken en hij werkt goed. Vervolgens een macro aangemaakt en een knop op het schakelbord. Het jammere is dat als je hier opdrukt dat hij het schakelbord uitprint:( en niet de etiketten.

Wat doe ik verkeerd of moet ik veranderen.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Hans:thumb:

Geplaatst door hanzel

Probleem: Heb een rapport aangemaakt om etiketten af te drukken en hij werkt goed. Vervolgens een macro aangemaakt en een knop op het schakelbord. Het jammere is dat als je hier opdrukt dat hij het schakelbord uitprint:( en niet de etiketten.

Wat doe ik verkeerd of moet ik veranderen.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Hans:thumb:

Dat is zo moeilijk te beantwoorden. Hoe heb je het schakelbord gemaakt,. Bij die knop, heb je de instructie gegeven dat hij het rapport moet uitprinten?

Plaats even in bijlage je database. Dan kunnen we kijken wat er fout gaat.

Zoals gevraagd het bestand.
Hoop dat je er wijs uit kan worden.

Alvast bedankt voor de moeite

Hans

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Geplaatst door hanzel
Zoals gevraagd het bestand.
Hoop dat je er wijs uit kan worden.

Alvast bedankt voor de moeite

Hans

Pech, want je zipfile is niet te openen. Geen geldig archief. Probeer nog eens.

Ok, dit is gelukt. Ik heb het bekeken, en ben tot de volgende vastelling gekomen.

1° in de macro "afdrukken" geef je het bevel afdrukken -> dus FOUT. Zet daar rapport openen. Onderaan krijg je dan de keuze, welk rapport, en hoe je dit wil openen. Zet dit voorlopig op "voorbeeldweergave"

2° Je zou best een nieuw rapport maken met de wizzard etiketten, dan kan je het formaat instellen, nu is dit niet het geval.

3° Gooi gewoon het schakelbord, wat je nu hebt weg, en maak zelf een menu. Ik heb een hekel aan zulke zaken. Je moet maar aannemen wat acces biedt? NEEN dus. Trouwens je hebt dan veel meer mogelijkheden, om het naar uw persoonlijke smaak te maken.

Een voorbeeldje van een menu, in bijlage.

oeps, bijlage vergeten

Bijlagen

• screenhunter_017.gif
    screenhunter_017.gif
    52,6 KB · Weergaven: 44
Rudi / internet-mentor :D,

Bedankt voor uw moeite. Betreft dat schakelbord, eerst nog heel wat door krijgen betreft access. Zal daarna het voor elkaar proberen te krijgen zoals het schakelbord van u. Ziet er top uit.

Gr Hans

Geen probleem, moesten er nog vragen zijn, post maar. Maar ik heb begrepen dat dit voor een zwemclub is. Ik was van 1983 tot 1995 actief ( official, jurysecretaris, sportsecretaris, bestuurlid) bij zwemvereniging Lier.
Wij waren als eerste club in België die wedstrijdprogramma en uitslagen via PC deden. dus heb daar wel ervaring zat dacht ik.

Succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan