Uitprinten verkenner na een zoekopracht

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Besturingssysteem
Windows 11
Ik wil de resultaten van een zoekopdracht in de verkenner. Ik wil weten waar een aantal files op de C: schijf staan.
In de verkenner geef ik in get vak zoek in C: bv de opdracht "zoeken.pdf" dan krijg ik een rij verwijzingen naar bestanden. Die lijst wil ik uitprinten. Ctrl C, Ctrl V werkt niet.

Start een command prompt als Administrator en tik daar dan het volgende:
Code:
cd \
dir /s zoeken.pdf > resultaat.txt
Zoeken over de hele schijf zal even duren maar in C:\ zal dan een bestandje staan met de naam resultaat.txt
Daarin staat dan waar een bestand met de naam zoeken.pdf is gevonden.
Die kan je uiteraard afdrukken.

Laatst bewerkt:
Met de zoekmachine Everything van Voidtools kun je exporteren en dan printen. Veel mogelijkheden en zeer snel zoeken.

Optie 1: Afdrukken via Kladblok (Snelle lijst) Exporteer de lijst: Ga in Alles naar het menu Bestand en klik op Exporteren....Opslaan als tekst: Wijzig het vervolgkeuzemenu 'Opslaan als type' naar TXT-bestanden (*.txt). Kies een locatie (bijvoorbeeld uw bureaublad) en klik op Opslaan.Afdrukken: Open het opgeslagen bestand op uw computer, druk op Ctrl + P en selecteer uw printer.

Optie 2: Afdrukken via Excel (Gedetailleerde tabel) Exporteer als CSV/TSV: Ga naar Bestand > Exporteren....Opslaan als spreadsheet: Wijzig het 'Opslaan als type' naar TXT Tab Separated Values (*.txt) of CSV. Sla het bestand op. Afdrukken: Open het geëxporteerde bestand direct in Microsoft Excel, Google Sheets of LibreOffice, formatteer de kolommen naar wens en print het document.

Optie 3: Alleen de bestandspaden afdrukken. Als u alleen een snelle lijst met bestandsnamen en paden nodig hebt: Druk op Ctrl + Shift + C om direct de volledige paden en namen van al uw gemarkeerde zoekresultaten te kopiëren. Plak ze (met Ctrl + V) in een tekstverwerker of e-mailprogramma en print vervolgens de pagina.

Terug
Bovenaan Onderaan