monsternaf
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 dec 2016
- Berichten
- 16
Dag allen,
Ik zit met een probleempje.
Ik heb een Excel-bestand waarin ik mijn gewerkte uren bijhoud. Normaliter werk ik 40uur p/w, wat neerkomt op 8 uur per dag.
Alle uren die ik meer werk dan 36 (7,2 uur per dag) houd ik als ADV bij.
Ik zou graag de mogelijkheid hebben alle extra gewerkte uren per dag (alles wat boven de 7,2 uitkomt) als ADV-uren voor die dag opgeteld zien per maand.
Het bestandje heb ik bijgevoegd. De uren die ik werk op een dag vul ik in het eerste tabblad in, waarna ze in het tweede tabblad op de urenkaart verschijnen.
Ik zat zelf te denken aan =sommen.als(waarde cel >7,2) maar geen idee hoe ik die voorwaarde, en verschil tussen 7,2 en werkelijk gewerkte uren, in de formule krijg.
Alvast dank!Bekijk bijlage Urenregistratie leeg.xlsx
Ik zit met een probleempje.
Ik heb een Excel-bestand waarin ik mijn gewerkte uren bijhoud. Normaliter werk ik 40uur p/w, wat neerkomt op 8 uur per dag.
Alle uren die ik meer werk dan 36 (7,2 uur per dag) houd ik als ADV bij.
Ik zou graag de mogelijkheid hebben alle extra gewerkte uren per dag (alles wat boven de 7,2 uitkomt) als ADV-uren voor die dag opgeteld zien per maand.
Het bestandje heb ik bijgevoegd. De uren die ik werk op een dag vul ik in het eerste tabblad in, waarna ze in het tweede tabblad op de urenkaart verschijnen.
Ik zat zelf te denken aan =sommen.als(waarde cel >7,2) maar geen idee hoe ik die voorwaarde, en verschil tussen 7,2 en werkelijk gewerkte uren, in de formule krijg.
Alvast dank!Bekijk bijlage Urenregistratie leeg.xlsx