• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitrekenen van een leeftijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Ik wil de leeftijd in het leden bestand berekeken, maar boven een bepaalde leeftijd gaat het fout. #GETAL
Gebruikte formule:
=Datumverschil(c2;vandaag();"m")/12

Beste kappel,

Je formule werkt prima. De fout zal dus veroorzaakt worden door de invoer van cel C2. Wat staat daar precies? Het dient een datum te zijn.

Richard

De formule van Imod vangt de leeftijdsverhoging op de verjaardag niet af. Ik moet toegeven dat ik daar zelf ook in verzuip.

Groet,

Doe eens:

=DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"Y") & " jaar; " & DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"YM") & " maanden; " & DATUMVERSCHIL(A1;VANDAAG();"MD") & " dagen"

indien de geboortedatum in cel A1 staat.

Wigi

Beste kappel,

Je formule werkt prima. De fout zal dus veroorzaakt worden door de invoer van cel C2. Wat staat daar precies? Het dient een datum te zijn.

Richard

Als de geboortedatum bvb 1920 is en ik gebruik 1-1-20 dan leest hij 2020

Goedemorgen Wigi,

Er zijn inderdaad veel overeenkomsten met die andere vraag. Ik blijf alleen hangen op de verjaardag.

Groet,

Vraag Excel formule

Goede morgen,

De formule =datumverschil( etc in excel
is bij mij niet aan te lopen via fx in de werkbalk. Kort gezegd deze formule staat er bij mij niet bij?
Weten jullie hoe dit zit?

Avast bedankt.

Aad

PS de formule werkt wel als ik hem gebruik.

Goede morgen,

De formule =datumverschil( etc in excel
is bij mij niet aan te lopen via fx in de werkbalk. Kort gezegd deze formule staat er bij mij niet bij?
Weten jullie hoe dit zit?

Avast bedankt.

Aad

PS de formule werkt wel als ik hem gebruik.

Klopt Aad. Die formule werkt als je bij Data > Invoegtoepassingen > Analysis Toolpak aanvinkt. Maar dat heb je dus al gedaan.

Vraag, excel formule's

Klopt Aad. Die formule werkt als je bij Data > Invoegtoepassingen > Analysis Toolpak aanvinkt. Maar dat heb je dus al gedaan.

Da's vlug, schitterend.

Echter, ik had jullie formule gekopieerd uit het forrum, en dat werkte?
Nu echter de extra> Invoegtoepassingen > Analysis Toolpak aangevinkt, maar de formule datumverschil( etc is niet aanwezig in het menu-tje >functie invoegen. Ook niet na excel hernieuwd opstarten.

Weet jij, waarom?

Mvg Aad

PS hoe krijg ik die groene vink in mijn bericht:

Da's vlug, schitterend.

Echter, ik had jullie formule gekopieerd uit het forrum, en dat werkte?
Nu echter de extra> Invoegtoepassingen > Analysis Toolpak aangevinkt, maar de formule datumverschil( etc is niet aanwezig in het menu-tje >functie invoegen. Ook niet na excel hernieuwd opstarten.

Weet jij, waarom?

Mvg Aad

PS hoe krijg ik die groene vink in mijn bericht:

Neen die formule komt er niet tussen te staan. Voor de reden, gelieve u te wenden naar een bedrijfje in Redmond, eigenaar is ene B. Gates.

Groene vink kan je door onderaan de pagina de vraag op opgelost te zetten. Enkel de starter van een topic kan dat doen.

Wigi

Vraag, formules excel

Neen die formule komt er niet tussen te staan. Voor de reden, gelieve u te wenden naar een bedrijfje in Redmond, eigenaar is ene B. Gates.

Groene vink kan je door onderaan de pagina de vraag op opgelost te zetten. Enkel de starter van een topic kan dat doen.

Wigi

Is er dan, 'ergens' een overzicht van formules die mogelijk zijn, of/en hoe deze formules werken?

Mvg, Aad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan