Uitschakelen aanmelden in windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kakebeeke

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
Hallo,

Toen ik XP een jaar geleden installeerde kon ik er voor kiezen om niet aan te melden. Dat hoefde ik dus ook niet te doen. Een tijdje geleden moest ik voor een bepaald programma dotnetfx (dat is de afkorting, weet niet waarvoor het staat) installeren. Het is volgens mij een programma voor databases maar weet ik niet zeker. Sinds ik dat heb geinstalleerd moet ik me weer aanmelden bij Windows als ik opstart, ik moet dus weer aangeven welke gebruiker gebruik gaat maken van de pc. Ik ben echter de enige en ik wil dat mijn pc gewoon helemaal opstart zonder dat ik ergens op moet klikken. Hoe zet ik dit uit?

Laatst bewerkt:
Start
Uitvoeren
"control userpasswords2"
< enter >
klik op je gebruikersnaam
Haal vinkje weg bij "gebruikers moeten een wachtwoord opgeven etc."
Voer je wachtwoord in
< ok >
< ok >

Start opnieuw op.

Als ik dat doe dan start ik op als de administrator volgens mij. De pc start wel op zonder dat ik ergens op hoef te klikken maar ik krijg een hele andere desktop met helemaal niks erop. Volgens mij zijn dat de instellingen van de administrator. Ik ben volgens mij dus de enige gebruiker en dus ook de administrator maar dus wel met een aparte naam. Eerder moest ik op mijn naam klikken als ik opstartte, dat was ook de enige optie. Hoe zorg ik er voor dat ie wel opstart zonder dat ik ergens op hoef te klikken maar dat ie dus wel opstart onder mijn naam en niet onder de administrator.

Laatst bewerkt:
Ik zie trouwens ook dat er een ASP.NET machine A... gebruiker is, kan ik die verwijderen? Of is die wel nodig?

Maar als ik via mijn naam opstart (dat is dus ook de enige optie bij het welkomsscherm) dan zie ik onder gebruikersaccounts dat ik dus de beheerder ben.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door XP_PC
Start
Uitvoeren
"control userpasswords2"
< enter >
klik op je gebruikersnaam
Haal vinkje weg bij "gebruikers moeten een wachtwoord opgeven etc."
Voer je wachtwoord in
< ok >
< ok >

Start opnieuw op.

Geplaatst door Kakebeeke
Ik zie trouwens ook dat er een ASP.NET machine A... gebruiker is, kan ik die verwijderen? Of is die wel nodig?

Maar als ik via mijn naam opstart (dat is dus ook de enige optie bij het welkomsscherm) dan zie ik onder gebruikersaccounts dat ik dus de beheerder ben.

Guido

Nee, laat die maar staan :).

Thanks, ik had ook op mijn naam geklikt maar daarna kennelijk per ongeluk nog op iets anders. Heb het nu helemaal goed gedaan en werkt toppie, thanks man...

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Kakebeeke
Thanks, ik had ook op mijn naam geklikt maar daarna kennelijk per ongeluk nog op iets anders. Heb het nu helemaal goed gedaan en werkt toppie, thanks man...

Guido

:thumb: :thumb: dat was de bedoeling, zet je de vraag even op opgelost?

toen ik een update van winxp installeerde (microsoft frame network) had ik ook dat ik moest inloggen....

Bij gebruikers kon ik zien dat er een account bijgezet was ASP.net. Nadat ik deze verwijderd had in configuratie, gebruikers enzv ...was mijn probleem weg.

Mike

Geplaatst door piepenbm
toen ik een update van winxp installeerde (microsoft frame network) had ik ook dat ik moest inloggen....

Bij gebruikers kon ik zien dat er een account bijgezet was ASP.net. Nadat ik deze verwijderd had in configuratie, gebruikers enzv ...was mijn probleem weg.

Mike

Het is een gebruikersaccount voor de DOTNET software aangemaakt door Microsoft.. Vrij onschuldig en vrij nutteloos als je niet aan DOTNET programmeren doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan