uitschakelen knop doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

digitpix

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2009
Berichten
24
hallo,

onze afsluitknop werkt niet.
als ik op 'afsluiten' druk gebeurt er gewoonweg niets.
weet iemand hoe ik dit op moet lossen?

alvast bedankt.
 
Hey digitpix,

Gaat het hier om de fisieke afsluitknop of om de virtuele afsluitknop?
Gaat het om een laptop of om een computer?

Als het om de 'startknop in Windows' gaat, kan het een virus zijn, of register ver****.
Het kan natuurlijk ook een hardwarematige fout zijn.

M.v.g.
 
je hoeft nooit de stekker er uit te halen als het om softwarefouten gaat. en wat wil je bereiken met de stekker er uit halen (resetten doet ie zo nie hoor)
 
je hoeft nooit de stekker er uit te halen als het om softwarefouten gaat. en wat wil je bereiken met de stekker er uit halen (resetten doet ie zo nie hoor)

ohh zeker wel, een fysieke herstart werkt altijd. probeer t maar met je pc!! (pc moet wel aanstaan he!!)

ps. wie zegt dat het om een software fout gaat, en niet een hardware fout?

wat gebeurt er als je de afsluitknop voor zo'n 30-40 seconde ingedrukt houdt? gaat je werkstation dan wel uit?
 
Laatst bewerkt:
dat weten we inderdaad nog niet maar lijkt me een beetje zinloos om de stekker er uit te gaan halen. we wachten eerst de reactie van de ts eens af voordat we gehaaste dingen gaan doen die verkeerd uitpakken. verder lijkt het mij gewoon een software probleem.
 
Geloof mij ik ben er 99% zeker van dat dit een virus is.

Gebruik malwarebytes;)


Groetjes!
 
en anders zoek eens op google zijn best wel veel mensen met zo'n probleem
 
doe eerst maar een virus scan en post je bevinding dan maar
 
dat weten we inderdaad nog niet maar lijkt me een beetje zinloos om de stekker er uit te gaan halen. we wachten eerst de reactie van de ts eens af voordat we gehaaste dingen gaan doen die verkeerd uitpakken. verder lijkt het mij gewoon een software probleem.

ben offtopic verder, ik zou eerst met het meest makkelijke beginnen voordat er uitgebreide scans worden uitgevoerd.

deze persoon heeft t over een fysiek iets van zn pc wat niet meer functioneert.
 
zo, ik ben twee dagen niet online en er staat een berg reacties te wachten.
het gaat hier om de virtuele uitschakelknop (dus start > uitschakelen).
een hardwarefout lijkt me onwaarschijnlijk, deze computer is al lang in
gebruik en is een paar keer geformateerd
(i.v.m. te veel documenten en te weinig zin om het op te ruimen)
en opnieuw geïnstalleerd. eerder hebben wij die fout nooit gehad.
dus tenzij er iets fout is gegaan tijdens de installatie kan het geen hardwarefout zijn.
(en als het wel zo was, waarom zou de uitschakelenknop dan niet meer functioneren,
ik ga er maar vanuit dat deze reacties geplaats zijn in de waan van een probleem met
de fysieke knop).
een virus lijkt mij onwaarschijnelijk omdat het probleem zich direct na de vorige installatie voordeed en wij dus nog niet de kans hadden gehad om het netwerk aan te sluiten (installatie via disk).
het gaat om een PC.
 
zo, ik ben twee dagen niet online en er staat een berg reacties te wachten.
het gaat hier om de virtuele uitschakelknop (dus start > uitschakelen).
een hardwarefout lijkt me onwaarschijnlijk, deze computer is al lang in
gebruik en is een paar keer geformateerd
(i.v.m. te veel documenten en te weinig zin om het op te ruimen)
en opnieuw geïnstalleerd. eerder hebben wij die fout nooit gehad.
dus tenzij er iets fout is gegaan tijdens de installatie kan het geen hardwarefout zijn.
(en als het wel zo was, waarom zou de uitschakelenknop dan niet meer functioneren,
ik ga er maar vanuit dat deze reacties geplaats zijn in de waan van een probleem met
de fysieke knop).
een virus lijkt mij onwaarschijnelijk omdat het probleem zich direct na de vorige installatie voordeed en wij dus nog niet de kans hadden gehad om het netwerk aan te sluiten (installatie via disk).
het gaat om een PC.

- gebruik je originele windows cd of een kopie?
- CTRL+ALT+DEL -> systeem afsluiten werkt dat wel?
 
kijk eens in je logboeken of daar iets staat over een programma die blijft hangen (start --> uitvoeren --> eventvwr)

heb je toevallig wel al Nero geinstalleerd? dit blijft weleens vaker hangen en is als volgt op te lossen:

ga naar "deze computer"

als daar een icoontje van nero home staat klik je daar met de rechtermuisknop op en dan op opties. Hier kan je (ik dacht links bovenin ergens) het programma uitschakelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan