Uitschakelen systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

comity

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2003
Allereerst voor iedereen nog de beste wensen. Ik heb niet echt een groot probleem, maat vind het toch vreemd. Computer, Siemens Scaleo M AMD 2200 XP.
Op de systeemkast is geen netschakelaar aanwezig aan de achterkant dus ik kan het systeem alleen afsluiten volgens de normale windows afsluit procedure.
Alle schema's in energiebeheer staan op afsluiten dus absoluut niet op slaapstand, of standby. Wat wil nu het geval, de ene keer als ik afsluit blijven de lampjes op mijn webcam branden (aangesloten op USB) en soms gaan na het afsluiten de lampjes uit. Op zich niet een groot probleem maar vraag me alleen af hoe dit mogelijk is, want als het systeem is afgesloten en de lampjes op de webcam blijven branden gebruikt het systeem dus toch nog stroom. Ook in de bijgeleverde documentatie en de website van Siemens kan ik hierover niets vinden. Misschien dat er iemand een antwoord heeft?

Als de pc uit is blijft er altijd nog stroom op staan.
Dat kan je bijvoorbeeld soms aan je toetsenbord zien.
(Num-lock led)
Ik dacht dat de pc nog zo'n 10 tot 15 watt verbruikt.
Als je echt alle stroom eraf wilt hebben, dan zul je een stekkerdoos/verlengsnoer met schakelaar moeten gebruiken.

Zoek maar eens op het forum op "voeding".
D'r zijn dacht ik topic's over geweest.
(PS, De zoekfunktie werkt bij mij momenteel erg traag.:()

Laatst bewerkt:
Geplaatst door comity
Op de systeemkast is geen netschakelaar aanwezig aan de achterkant dus ik kan het systeem alleen afsluiten volgens de normale windows afsluit procedure.

De stroom op die wijze afbreken is niet goed voor je hardware. Windows zelf kan ook makkelijker opstartproblemen geven door deze niet normaal af te sluiten. De knop zit ook aan de achterkant ;) (er zijn er meerdere die zo hun pc afsluiten [] )

Zoals gezegd (crash), er blijft een beetje stroom lopen door je pc, dit is normaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan