Uitschakelen VGA Onboard ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk1989

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Hey,

Hoe moet ik de onboard vga uitschakelen ? heb vandaag een 8800GT in mijn pc gedaan, hij doet het fans draaien, maar als ik het beeldscherm erop aansluit dan krijg ik geen beeld.... als ik de kabel in de onboard vga aansluit dan doet die 't wel krijg gewoon normaal beeld, terwijl de videokaart er gewoon inzit en hij draait.

GPU-Z/Rivatuner herkennen mijn videokaart ook niet, alleen de onboard, terwijl de 8800GT er toch echt in zit.... ?

dit is mijn moederbord: http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel&l3=Socket+775

Ben in de bios geweest heb bij alles gekeken, maar kan niets vinden wat ik moet uizetten ? please help.

Onboard uitschakelen is niet nodig, dus daar ligt het niet aan.

Wel de voeding aangesloten op de nieuwe kaart en welke voeding heb je precies?

elk bios is anders maar als je voor de zekerheid me toch wil uitschakelen, moet je zoeken in het gedeelte waar je ook je onboard geluid en netwerkkaart staat. Nu zijn er mobo's waar het bios ergbeperkt van is, en waar je het niet kan veranderen, in principe moet de kant waar je de kabel in duw, het idd automatisch doen. De meeste 8800 kaarten, ongeveer allemaal willen graag een extra 6 pins stekkertje in zich, wanneer die er niet in zit, geeft ie misschien ook een piep, als zo'n stekkertje niet heb aan je voeding, dan kun je ook een verloopje kopen.
Zorg wel dat je eerst de stekker van je scherm op de juist vga aansluiting heb zitten voor dat je de pc aan zet

Hey,

Alles is goed aangesloten, daar licht 't niet aan. Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb geen drivers geïnstalleerd, dat ga ik proberen.

Hey,

Nope kan de driver niet installeren, omdat er geen kaart is in de pc.

Ik geef de hoop op. Heb 'm eruit gehaald en jah.... dan maar onboard VGA anders hebk geen beeld. :(

Welke voeding zit er in je pc?? En eh... als je de kaart helemaal niet meer gaat/wilt gebruiken, wat doe je er dan mee? Ik heb misschien wel interesse dan

De kaart zou ook beeld moeten geven zonder drivers, want een pc die net inelkar gezet word en daarna os, heeft ook nog geen drivers. Het moederbord heeft zelf altijd een stuurprogrammatje zeg maar om je beeld te laten krijgen.

Dus voorals nog, geen drivers is dus geen probleem. Kijk goed op de kaart of er een aansluiting opzit voor een extra stekkertje. En anders probeer de kaart in een andere pc, of laat m even nakijken.
Zonde van je spullen natuurlijk als het defect blijft te zijn. (en ook zonde van je tijd)

En inderdaad de voeding wil ook wel eens een belangrijke rol spelen. min 400-450 watt voor een 8800 zou wel gezellig zijn.

Laatst bewerkt:
Hey,

Mijn volledige specs van de pc:

Intel Pentium D930
MSI G31M3-F
Voeding Coolermaster 350Watt
160GB harde schijf.

En nu wil ik er een 8800GT insteken, maar hij wilt 't niet doen. In mijn andere pc die een Pentium 4 heeft doet die 't wel en van die pc is de wattage ook 350 watt van een of andere rare merk, maar daar doet die 't wel :S.

Ok, dan een makkelijke optie;)

Pak de pc waarbij tie weigerd, stop daar de gewenste videokaart in en de voeding van de pc waarbij tie het wel doet.

En kijk offie aan gaat.

Alstie het dan wel doe, kijk of je de voedingen dan kunt verwisselen van de systemen, en of dat ze dan allebij functioneren.

Ok, dan een makkelijke optie;)

Pak de pc waarbij tie weigerd, stop daar de gewenste videokaart in en de voeding van de pc waarbij tie het wel doet.

En kijk offie aan gaat.

Hey,

Maar dan moet ik alles uit elkaar halen van mijn oude pc (Medion ook wel bekend als Aldi pc) is een oude pctje uit 2003-04 ofzo :p.

Maar 't is een optie.

hoeft niet persee, je kunt ze tactisch naast elkaar leggen (de kasten) en van de voeding die het wel doet, de dikke mobo kabel, de 4 pins voor op mobo, en iets wat je misschien nodig heb voor videokaart, lostrekken en aansluiten in andere pc. Maar misschien is het tekort en moet je toch ff schroeven inderdaad;) Er hoef niet persee een schijf aan te zitten om beeld te krijgen.

Maar laat het wel even weten, das toch weer interessant.

Hey,

Nope het lukt niet met beide voedingen. Als de videokaart er niet in zit doet die 't wel met videokaart niet. Het is indd gewoon de voeding, dan maar overstappen naar een 450-500 Watt. :)

maar wacht ff

Je vertelde dat hij het in de andere computer, met voeding het wel deed.
Dus bekend dattie het met 1 voeding in de andere pc wel doet?

Oke ik maak het voor mezelf ff duidelijk want dat getyp over ene, en andere pc, daar wordt ik zelf ook niet wijzer van.

PC A daar wil je de 8800 in doen maar die doet het niet.

In PC B doet hij het wel.

Als je de voeding van PC B in PC A doet, doet hij het niet.

Of te wel de voeding, in combinatie met het moederbord werkt niet. Want voeding van PC B doet het wel in het eigen systeem met de kaart. Maar niet bij PC A

Hey,

We maken het zichzelf heel moelijk.

In PC A wil ik hem indoen ja. Maar in PC A zit een Pentium Dual Core D930. dat slurpt meer stroom dan PC B want PC B heeft een Pentium 4 processor 3.2 GHZ.

Ik wil niet al teveel geld uitgeven voor een voeding, maar wat vinden jullie van deze ? is wellicht geen A-merk, maar hij heeft wel heel veel Watt 550.

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-024410

Zoals ik in meerde posts zeg ben ik absoluut geen voorstander van goedkopere voedingen omdat daar je schijven onder kunnen lijden. Ik zeg niet dat dat altijd zo is, maar heb er slechte ervaringen mee. Ik zou dan eerder gaan voor een voeding van. 450/480 watt. En die heb je ook in de goedkope sector van antec, aopen, chieftech, ben quiet. Ook nog geen top merken maar al beter dan sweex, trust, lc, qtec.

Jup eigen keuze;) Is alleen mijn mening, ben al teveel geld kwijt geweest aan nieuwe schijven doordat de voedingen op den duur niet meer stabiel waren;)

Laat wel eventjes weten eej, alsie het doet!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan