• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitschakelen wetenschappelijke notatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan van Asseldonk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2000
Hallo,

We moeten regelmatig lokaties invoeren (1A03, 8D02, 4E12, etc), degene waarin de letter E voorkomt, bijv. 2E03 en 8E17 worden omgezet naar wetenschappelijke notatie. Dit mag niet.

Weet iemand of het mogelijk is om de wetenschappelijke notatie volledig uit te schakelen in een sheet of binnen Excel (2003 en 2007 NL en EN versie)?
Alle trucs met tekstformat, ' ervoor, e.d. zijn al bekend, maar ik wil dus volledig af van de wetenschappelijke notatie.
Via Google en in het forum hier nog geen oplossing voor kunnen vinden.

Alvast bedankt,
Jan

Jan

Dacht hier iets te hebben gevonden, maar twijfel.

Alhoewel niet exact dezelfde situatie, heb ik voor een gelijksoortig iets (getalinvoer die als tekst moest dienen) een workaround gevonden door er daadwerkelijk een letter voor te plakken. In jouw geval zou je wellicht een "L_" kunnen nemen

Gert,
dank je voor het meedenken. Iets ervoor plakken is geen optie.
De gegevens komen straks ook regelmatig via een interface (handscanners en ERP systeem) binnen. Wat ik nu doe is vooraf de kolommen op tekst zetten. Echter onderaan komen in een aantal gevallen formules staan en deze cellen moet ik dan weer op standaard zetten. Volledig uitschakelen of verwijderen van de wetenschappelijke notatie zou het probleem in een keer oplossen.

Beste Jan, na VEEL zoeken volgende oplossing gevonden.
Breng de locaties in als formule dwz bv 4E17 inbrengen als
Code:
="4E17"
Ik weet niet welk effect dit gaat hebben op je formules maar het geeft wel de exacte inbreng weer.
Hopelijk kun je hier iets mee want anders vermoed ik dat je een serieus probleem hebt aangezien ik als enige alternatieven nog gevonden heb de cel als tekst-format of een " ' " voor de locatie zetten.

Edit: de Standaard-notatie van de cel blijft behouden

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Warme bakkertje
Hoop niet dat het VEEL zoeken je tot 4:40 / 6:42 wakker heeft gehouden. Of moest je toch voor vers brood zorgen. :D
Ik had zelf ook al veel gezocht. Ook deze optie was me al bekend.

bobklbu
Tik in een willekeurige cel bijv. 4E15 en je hebt een voorbeeld.

Omdat ik vermoed dat de formules niet ingevoerd worden met een handscanner of ERP, kun je de cellen standaard op tekst zetten.
De formule(s) voer je daarna in met een macro:
Je hoeft daarin de celopmaak niet te wijzigen, slechts de cel 'leeg te maken' ( met clear)

Code:
Sub formules()
    With [c5]
        .Clear
        .Formula = "=now()"
    End With
End Sub

gewoon ce op tekste zetten of " ervoor of tussen ""
dan heb je tekste

mocht het ingelezen worden dan kan je de eigeschappen gelijk aanpassen
zie van teks naar kolommen

mvg bob

Ik heb inmiddels ook contact gehad met Jan Karel Pieterse (MVP) en die geeft eveneens aan dat uitschakelen van wetenschappelijke notatie niet mogelijk is en dat ik voor tekstopmaak moet kiezen.
Jammer, ik moet dus toch eenaantal extra handelingen (eventueel via macro) gaan verrichten en gebruikers extra instrueren, indien een notatie met E erin voorkomt.

Ik zet de vraag hierbij op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan