• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitslag wedstrijd n.a.v. rondelijst invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allemaal bedankt voor jullie reacties, ik heb ze met bewondering gelezen!

Ik begrijp dat het voor jullie misschien lastig is om te begrijpen hoe de puntentelling precies tot stand komt.
Het is inderdaad zo dat degene die in de laatste ronde de finisch als eerste passeert ook 1e wordt. Maar als de tweede die over de finish komt bijvoorbeeld ergens een ronde heeft stilgestaan, eindigt deze dus niet als tweede.
Voor de uitvallers geldt inderdaad de volgorde van wie het meeste rondes heeft volgehouden.

De oplossing van Plongske lijkt de juiste te zijn! Dank daarvoor!! :thumb:

Mocht het met de overige lijsten ook niet helemaal lukken dan doe ik in de toekomst graag nog een beroep op jullie!

Groetjes,
Nancy

We aim to please :cool:
Zou je de vraag nog op opgelost willen zetten?

@Plonske,

Volgens mij klopt er niet veel van jouw berekening. Of we begrijpen het beiden niet:d

Ik zie nu pas dat je extra ronde hebt toegevoegd om de berekening te controleren en dan wijken de uitslagen wel erg af.:d Mooie oplossing:thumb:

@nancyvisschers,
Mooi dat het opgelost is. Voor andere vragen ben je natuurlijk altijd welkom hier.

Helaas toch te vroeg gejuicht...
Om het even makkelijk te houden heb ik in het voorbeeld de 'rugnummers' van de rijders veranderd in 1 t/m 9.

Stel dat de 'rugnummers' 1,3,5,7 en 9 in de wedstrijd 1 ronde rijden en de rugnummers 2,4,6,en 8 2 rondes.
De uitslag zou dan als volgt moeten zijn:
1. 2
2. 4
3. 6
4. 8
5. 1
6. 3
7. 5
8. 7
9. 9

Echter klopt dit niet in Excel. Er staan dan ook 'rugnummers' dubbel in de uitslag.

Iemand nog een idee?

Bekijk bijlage Kopie van rondelijst mx1.xlsx

bij het testen in het vorige bestandje zie ik dat het nog niet klopt. Ik zoek nog even verder.

Het lijkt nu goed te werken!

Aanstaande zaterdag ga ik de bestanden gebruiken dus dan weet ik het zeker!
Bedankt weer!:thumb:

Voor de zekerheid toch ook maar even de oude manier ook gebruiken.
Ik zou niet graag al die crossers op mijn nek krijgen:D
Veel plezier daar op de cros en laat maar weten als het goed is verlopen.

Met vallen en opstaan komen we er wel.
de formules in de hulpkolom aangepast (ingewikkelder) en daardoor de formules kolom V terug makkelijker.
Zie net dat er nog een formule staat in K3 deze mag gewist worden. Het was een probeersel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@Plongske, deze lijkt tot nu toe goed te werken!

@WHER, deze lijkt ook goed te zijn!

Ga het van het weekend verder uitproberen, bedankt beide!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan