• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitslagen automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roberto83

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2011
Beste mensen,
bijgevoegd bestand heb ik gemaakt met behulp van alle kennis op dit forum. Het is voor het bijhouden van een competitie. ik heb een tabblad met schutters, daarna jaaroverzicht uitslagen Groot Kaliber en jaaroverzicht uitslagen Klein Kaliber deze wil ik graag automatisch de gegevens over laten nemen van de maanden die daarna komen, maar hij moet klein kaliber (KK) en groot kaliber (GK) invullen op de juiste tabbladen. deze geef ik per schutter aan met een lijstweergave KK of GK in de maanden. de maanden sorteren automatisch als de laatste kolom score wordt ingevuld en ook de jaaroverzicht sorteert maar dit heb ik handmatig met een makro gedaan.
weet iemand een oplossing voor het overnemen van de uitslagen naar het juiste tabblad
bij voorbaat dank Robert
Bekijk bijlage 333025

Laatst bewerkt:
hulp gevraagd

Beste excel experts, is er iemand die mij op weg kan helpen, heb een poging gedaan met index en vergelijk maar kom hier niet uit.
dank Robert

Je kan eens beginnen met een voorbeeldbestand te plaatsen die aan de huisregels voldoet. Verder is de vraag niet echt duidelijk.

Bekijk deze oplossing een met behulp van een extra kolom

Bijlagen

hulp gevraagd

Beste Popipipo,
Bedankt voor je reactie, kwam niet verder met dit probleem.
Lijkt erop dat dit werkt, ga het uitproberen.
zou schitterend zijn als dit zo lukt, ook na sorteren.
groeten Robert

kun je mij eens die indirect uitleggen
En hoe je die lijnen tekent in de laatste 2 kolommen

En niet voor ons maar voor u beter de macro een naam geven met de functie die hij doet want stel binnen x tijd moet je iets wijzigen en moet je ook de macro aanpassen. Dan zal het zijn verdomme wat doet macro4 en macro5 nu weer Maar als er bv staat sortenVanTotZ Of SortenVanZ Tot A is dat stukken duidelijker. Zeker als je met meerder modelus en macros werkt en ook de naam van de module wijzigen

hulp gevraagd

die "indirect" weet ik ook niet, die heeft Popipipo erin verwerkt en wil ik ook graag wat meer van weten, en met die "lijnen" neem ik aan dat je die grafiekjes bedoelt. Dit zijn sparklines en daarmee kun je schematisch je verloop weergeven.

de werking van de functie INDIRECT() kan je in de help opzoeken. (Even op <F1> drukken.)

Voor het sorteren heb je aan 1 procedure met 1 regel code voldoende.

Code:
Sub VenA()
  Cells(1).CurrentRegion.Sort [P1], 2, [N1], , 2, , , xlYes
End Sub

opgelost

Beste Excelisten,
Hartelijk dank voor jullie hulp.
alles lijkt goed te werken.
groeten Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug